امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 16th, 2014 1:42 | کد خبر : 5233 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشکل خرید تضمینی گندم در پارس آباد حل شود

معاون فرماندار پارس آباد با تاکید بر حل اساسی مشکل خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان این شهرستان گفت: گندم کاران نباید در فروش محصول خود و دریافت بهای آن مشکلی داشته باشند.

IMG_0095

به گزارش مغانه، احد احدزاده روز دوشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی پارس آباد، افزود: به لحاظ رعایت توصیه های کارشناسان و تناوب کشت از سوی کشاورزان، تولید ارقام جدید گندم درمرکز تحقیقات کشاورزی، ملکرد گندم در این شهرستان از نظر کمی و کیفی رضایت بخش است.

وی، نسبت به ایجاد موازنه بین عرضه و تقاضا در تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید در کشت و تولید انواع محصولات زراعی تناسب و موازنه ایجاد شود تا کشاورز در فروش محصول خود به قیمت مناسب مشکلی نداشته باشد.

احدزاده، با بیان اینکه به علت مدیریت ناصحیح و استفاده نامطلوب زارعان از منابع آبی، حجم قابل توجهی از آب های موجود منطقه با سرازیر شدن به رود مرزی ارس به هدر می رود، گفت: باید با آبیاری شبانه و استفاده بهینه و مطلوب از آب های موجود و اتخاذ شیوه مناسب در آبیاری مزارع، جلوی اسراف و هدر رفت آب و فرسایش و زهدار شدن اراضی کشاورزی گرفته شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات