- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مشکل استخدامی کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی اردبیل برطرف می‌شود

IMG15113273

مصطفی افضلی‌فرد اظهار کرد: بارها این کارکنان که تعدادشان به 30 نفر می‌رسد با مراجعه و پیگیری‌های مکرر خواستار حل مشکلات استخدامی خود بودند به طوری که با داشتن سابقه 10 تا 14 سال از وضعیت نابسامان شغل خود گلایه‌هایی داشتند که با پیگیری‌های انجام شده قرار است با تغییر وضعیت آنها مشکل این کارکنان که سال‌ها با آن گریبانگیر بودند برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد‌: مشکل استخدامی به کارآیی شغلی کارکنان در ادارات ضربه وارد می‌کند.

این نماینده مجلس در مورد مشکل جمعی از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر امنیت و رضایت شغلی فراهم آید انگیزه کارکنان ارتقا یافته و شرایط مطلوب برای انجام بهتر خدمات فراهم می‌شود.

افضلی‌فرد یادآور شد: قرار است با تعیین تکلیف شغلی بازرسان و در قالب قرارداد کار معین این نیروها به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در مورد وضعیت کارگران ذوب‌آهن اردبیل اضافه کرد: با پیگیری‌‌های انجام شده مطالبات سه ماهه کارگران پرداخت شده و زمینه برای فعال شدن کارخانه مهیاست؛ با صاحب کارخانه به تفاهم رسیدیم تا در قبال پیگیری خواسته‌های او مبنی بر تزریق منابع بانکی به عنوان سرمایه در گردش او نیز در زمینه پرداخت حق و حقوق کارگران با افزایش تولید اقدام لازم را انجام داده و احساس امنیت شغلی و روانی مطلوب را در این حوزه فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین وضعیت کارخانه سبلان پارچه که به نام آرتا زرین تجارت فعال می‌کند، اظهار کرد: مراحل مختلف واگذاری این کارخانه در حال انجام است و قرار شده اگر بانک تجارت عهده‌دار فعالیت این کارخانه و اجاره‌بگیر آن باشد بدهی هفت میلیارد تومانی آن را تسویه کند و بتواند در این کارخانه زمینه تولید و اشتغال صدها نفر را فراهم آورد.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در حال حاضر 680 نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند که توان اشتغالزایی این کارخانه هفت تا هشت برابر این میزان است ولی با قطعی شدن مزایده واگذاری کارخانه به شکل قطعی یا اجاره می‌توان در این زمینه حرکتی جدی را مشاهده کرد تا اشتغالی مولد شکل بگیرد.