امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 18th, 2015 3:43 | کد خبر : 8817 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشاور رییس جمهوری: زیبایی سواحل ارس گردشگری منطقه را تقویت می کند

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: به جرات می توان سواحل رودخانه ارس را زیباترین ساحل ایران نامید و این موضوع صنعت گردشگری منطقه را تقویت می کند.

به گزارش مغانه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، اکبر ترکان در حاشیه بازدید از طرح های بهسازی و مرمت جاذبه های گردشگری ارس، افزود: توجه بیشتر به ساحل این رودخانه می تواند نقش موثری در گردشگری منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به زیبایی های این ساحل تاکید کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق و جذب سرمایه گذار در این حوزه از نعمت خدادادی منطقه بهره برداری کرد.

ترکان اظهار کرد: این حق مردم ایران است که از زیبایی های سواحل ارس بهره مند شوند و تحقق این امر مستلزم سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد امکانات و تبلیغات گسترده جهت جذب گردشگر است.

در چارچوب توسعه گردشگری این منطقه پارک بزرگ کوهستان و پارک درنا در حاشیه رودخانه ارس توسط سازمان منطقه آزاد ارس ایجاد شده و هم اکنون در بخشی از ساحل رودخانه ارس به طول سه کیلومتر طرح توسعه پارک ساحلی و سکوی ماهیگیری در حال اجراست.

ارس نام رودخانه ای نسبتاً پرآب و خروشان است که از کوه های ‘بینگول’ منطقه آناتولی ترکیه سرچشمه گرفته و در مرز ترکیه و ارمنستان به رود ‘آرپا چای’ می پیوندد و سپس مرز مشترک نخجوان را به طول 11 کیلومتر ترسیم کرده و پس از گذر از مرز ایران و نخجوان، از مرز میان ایران و ارمنستان عبور می کند و دوباره مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان را شکل داده و در منتهی الیه شمالی استان اردبیل (شهرستان پارس آباد) وارد جمهوری آذربایجان می شود و به رودخانه کورا می ریزد.

این رود یکهزار و 72 کیلومتر طول دارد و از طولانی ترین رود داخلی ایران یعنی کارون طولانی تر است.

اخبار مرتبط

نظرات

ramin

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر برنامه های تدبیر شده برای بهره مندی از ظرفیت های مناطق شمالی استان اردبیل گفت: چهار منطقه از مناطق شمالی استان اردبیل به شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاد شده که بنا به دستور ریاست محترم جمهوری قرار است یکی از این مناطق در راستای افزایش روابط با جمهوری آذربایجان انتخاب و تصویب شود.
http://www.arasfz.ir/Default.aspx?tabid=465&articleType=ArticleView&articleId=2662