امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 14th, 2017 12:33 | کد خبر : 21696 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مسوولان حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدایی را ندارند

فرماندار پارس آباد مغان گفت که برابر قانون انتخابات، مسوولان دستگاهها، نهادها و شرکت های دولتی پارس آباد حق استفاده از ادوات، امکانات و تجهیزات و اموال بیت المال له یا علیه کاندیدای خاصی را ندارند.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: مطابق قانون انتخابات انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که به هر مقدار از بودجه عمومی استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.

وی با بیان اینکه برای ما مهم تر از همه، تضمین سلامت و امنیت انتخابات، رعایت اصل امانت داری و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است، ادامه داد: تاکید کلیه مسوولان عالی کشور اجرای مر قانون در بحث انتخابات است.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در این شهرستان فراهم است، افزود: انتخابات در ایران اسلامی، مظهر مردم سالاری دینی است از این رو مردم ولایت مدار پارس آباد همگام با مردم دیگر مناطق کشور، یک بار دیگر با مشارکت حداکثری خود عظمت و اقتدار نظام اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با اعلام اینکه برگزاری انتخابات تنها به عهده فرمانداری نیست، گفت: عموم دستگاهها و ادارات و نهادها دولتی مکلف هستند تمامی امکانات و تجهیزات و حتی کارکنان خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

وی از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و هواداران آنان و نیز حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست ضمن اجتناب از هرگونه اقدامات تنش آفرین، عوامل و دست اندارکاران انتخابات را در برگزاری هرچه بهتر و سالم تر یاری کنند.

امام جمعه پارس آباد نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران نه بر اساس مادیات بلکه بر اساس ارزش های اسلامی و انسانی بنا شده است .

حجت الاسلام سید سعید رشادی افزود: مردم و مسوولان نباید مبانی انقلاب، روحیه جهادی و انقلابی ، اسلامیت و دین داری را به بوته فراموشی بسپارند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، تمام دولت ها به جزء دولت بنی صدر خائن در وسع و توان خود برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کرده اند، ادامه داد: در سایه این خدمات و فعالیت ها ایران اسلامی به پیشرفت های بزرگی نایل شده است.

وی با بیان اینکه تخطئه و سیاه نمایی عملکرد دولت های گذشته کار خوب و پسندیده ای نیست، گفت: نباید با طرح برخی مطالب، زمینه دلسردی مردم را به نظام فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: طبق دستورات و فرامین مقام معظم رهبری، ما طرفدار هیچ حزب و جریان سیاسی نیستیم و به هیچ وجه وارد بازی های سیاسی و جناحی نخواهیم شد.

وی با قدردانی از اقدامات و قعالیت های خوب فرماندار پارس آباد گفت: “اکبر صمدی” فرماندار پارس آباد، انصافاً از نیروهای توانمند و شایسته کشور است و پست فرمانداری این شهرستان برای وی کوچک است.

وی به ضرورت ترویج ارزش های دینی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی  حالا به این نتیجه رسیده اند که بدون ارزش های دینی اسلامی جامعه متزلزل و دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم مرزنشین پارس آباد، با حضور پرشور و حداکثری خود در شعب اخذ رای یک روز تاریخی و به یادماندنی دیگری را رقم خواهند زد.

دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد نیز گفت: مدیران دولتی بر اساس قانون حق استفاده از امکانات دولتی به نفع یا ضرر هیچ کدام از داوطلبان انتخاباتی را ندارند و باید در موضع گیری های انتخاباتی دقت لازم و کافی را داشته باشند.

طباطبایی با بیان اینکه مغبون ترین افراد کسانی هستند که دنیای دیگران را به آخرت خود ترجیح می دهند و به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را تباه می کنند، افزود: خدای ناکرده نباید در موضع گیری های رسمی و غیر رسمی و شبکه های اجتماعی، طوری رفتار کنیم که شائبه ای ایجاد شده و مردم دلسرد شوند.

وی با بیان اینکه برای استحکام پایه های نظام و انقلاب خون های زیادی داده شده است، ادامه داد: هم مجریان و هم ناظران و کلیه دست اندرکاران انتخابات ، باید پایبندی خود را به قانون نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان اجرایی نباید با ورود به بحث های انتخاباتی از وظایف ذاتی و اصلی خود غفلت کنند، گفت: مشغول شدن مدیران به بحث های انتخاباتی، باعث می شود چپاول گران، فرصت طلبان و سودجویان که همواره مترصد فرصتی برای دست اندازی به اموال و انفال عمومی هستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات