امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 19th, 2015 5:36 | کد خبر : 12770 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مستند مغان و قلعه های باستانی به زودی اکران می شود

فیلم مستند دشت مغان وقلعه های باستانی با هدف معرفی و آشنایی بیشتر با آثار تاریخی دشت مغان به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد .

به گزارش مغانه، فیلم مستند دشت مغان و قلعه های باستانی به همکاری اساتید باستان شناس، فیلمبرداری شده و به زودی پخش خواهد شد.

جاوید قهرمانزاده پژوهشگر، نویسنده و تهیه کننده مستند دشت مغان در دوره باستان، گفت: در حال حاضر کار مستند دشت مغان و قلعه اولتان به اتمام رسیده بعد از کسب تاییدیه از اداره کل میراث فرهنگی استان پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: به علت حجم زیاد مستند دشت مغان تصمیم بر این شد محوطه های باستانی هر شهرستان (پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و بیله سوار) به صورت جداگانه ساخته و به اکران برسد.

وی گفت: مستند رود ارس نیز هم اکنون فیلمبرداری آن به اتمام رسیده و در حال تدوین می باشد.

وی از قول دکتر حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: منطقه مغان از نظر باستان شناختی منطقه بکر به شمار می آید و به امید الهی این منطقه به زودی مورد بررسی و کاووش بیشتری قرار خواهد گرفت.

نویسنده مستند دشت مغان ضمن تشکر از همه عزیزان زحمت کش در این مجموعه، افزود: این مستند در مدت ۶ ماه کار تحقیقی با حضور جمعی از باستان شناسان کشوری به تجزیه و تحلیل محوطه های باستانی دشت مغان و قلعه اولتان پرداخته است. که در این بین دکتر رضا رضالو (باستان شناس دانشگاه محقق اردبیل) پیش از تاریخ دشت مغان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

دکتر کریم حاجی زاده (مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل)دوره تاریخی دشت مغان را تشریح کرد.

روح الله محمدی (دکتری باستان شناسی دوره اسلامی، عضو هیئت کاوش قلعه شهری اولتان) نحوه کاوش و داده های باستان شناختی قلعه شهری اولتان را ارزیابی کرد.

و جاوید قهرمانزاده (کارشناس ارشد باستان شناسی دوره تاریخ، نویسنده و تهیه کننده فیلم مستند دشت مغان) دوره های پیش از تاریخ و دوره های تاریخی دشت مغان و محوطه های باستانی را بررسی کرد.

جاوید قهرمانزاده پژوهشگر، نویسنده و تهیه کننده مستند دشت مغان در آخر از آقایان اژدر عبادی تاریخ دان و مشاور، دلاور قوام مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، فرنام حامد رئیس میراث فرهنگی شهرستان بیله سوار، اسماعیلی رئیس میراث فرهنگی شهرستان پارس آباد، دهقان رئیس میراث فرهنگی شهرستان گرمی، شهرام قهرمانی پژوهشگر و تحلیل گر، علی ابره تصویر بردار و تدوینگر، منصور بازدار مدیر صحنه، عارف رشیدی گوینده و مترجم زبان انگلیسی و رضا بایری یار گوینده فارسی که در تولید این فیلم همکاری داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

منبع: مغان امروز

کلمات کلیدی: , ,

نظرات

قادرغفاری از اولتان

من از طرف جوانان اولتان از جناب آقای جاوید قهرمانزاده و عواملینش و همینطور از اداره میراث فرهنگی استان اردبیل جناب آقای دکتر کریم حاجی زاده و مهندس دلاور قوام بخاطر ساخت فیلم مستند قلعه اولتان صمیمانه تشکر میکنیم و امیدواره اداره میراٍفرهنگی و گردشگری پارساباد مغان برای پخش این اثر هنری حمایت کنند.
پیشاپیش از لطف و عنایت دکترحاجی زاده تشکر می کنیم.

87

عالی است