امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 5th, 2016 12:47 | کد خبر : 18513 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی حذف شد+مصوبه هیات وزیران

با تصویب هیات وزیران، مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی حذف شد.

به گزارش مغانه، روزنامه خراسان در ستون خبرهای ویژه خود نوشت: با توجه به اختیارات محوله به دولت در قانون امور گمرکی در خصوص تعیین اسکله ها، لنگرگاه ها، فرودگاه ها و سایر راه های مجاز گمرکی برای ورود و خروج وسایل نقلیه، کالا و مسافر، یک مسئول ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه در روز های اخیر به رحمانی فضلی وزیر کشور، اعلام کرده است که با توجه به درخواست یکی از کارگروه های دولت ، مرز اصلاندوز در استان اردبیل از فهرست نقاط مرزی مجوزدار حذف شده است.

هیات دولت در حالی با مصوبه ای مرز اصلاندوز را از لیست نقاط مرزی حذف کرده که بازگشایی گمرک اصلاندوز و پایانه مرزی تازه کند پارس آباد که حدود ۲۴سال از تعطیلی آن می گذرد از مصوبات سفرهای استانی هیات وزیران به اردبیل در دولت نهم و مطالبات جدی و دیرینه مردم شهرستان پارس آباد به خصوص بخش اصلاندوز محسوب می شود.

گمرک اصلاندوز به دنبال فروپاشی شوروی سابق و کسب استقلال جمهوری آذربایجان، با توافق دو کشور مدتی برای تردد اتباع دو کشور شروع به فعالیت کرد.

در جنگ بین ارمنستان و آذربایجان در اوایل دهه ۹۰ میلادی بر سر مالکیت «قره باغ» کوهستانی، صدها هزار نفر از آوارگان جنگی و پناه جویان آذری از طریق پایانه مرزی تازه کند پارس آباد جهت اسکان در خاک آذربایجان به آن سوی مرز منتقل شدند.
همچنین کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران، ماه ها و سال ها از طریق این گذر مرزی در اختیار جنگ زدگان آذربایجان قرار گرفت.

در این مدت طولانی که از تعطیلی گمرک اصلاندوز و تازه کند می گذرد نمایندگان و مسوولان استانی و کشوری زیادی خبر از بازگشایی قریب الوقوع این دو گذر مرزی داده اند که متاسفانه هیچ کدام عملی نشد.

با مصوبه اخیر هیات دولت که در آن مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی حدف شده است، یکی از خواسته ها و نیازهای مهم این شهرستان که تحقق آن می توانست زمینه ساز تحول اساسی منطقه باشد، نادیده گرفته شده است.

photo_2016-07-05_17-12-20

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

پس نماینده مغان چکار می کرده؟از حسنات گوهر بار نماینده هست که انگار نه انگار.فردا پس فردا پارس آباد هم حذف خواهد شد.

همشهری

نماینده شجاع پارس آباد در مجلس که حقوقدان و مفسر قانون هستند و بر امورات اداری در سطح بالا اشرف دارند می توانند حقوق اصلاندوز را تامین کنند .

طرفدار

خواسته بیچاره ابروش درست کن چشمش کور کرده برای اصلاندوزها خیلی مهم است پس نه تنها گمرگ باز نشده بلکه ………

علی رضا ارژنگی

گمرکی که ۲۵ سال بلاتکلیف باشد و مسوولان استان اردبیل نیز در طول این سالها تمایل به بازگشایی آنرا نداشته باشند حق را باید به دیگری ( استان آذربایجان شرقی ) داد تا راه مواصلاتی،ریلی و ارتباطات تجاری ، بازرگانی ،فرهنگی و سیاسی بین دو کشور و دو ملت در نهایت قفقاز ، آسیایی میانه و اروپا از مزایای آن بهرمند شوند.لازم به ذکر است در سالهای ۷۰ و ۷۱ در مناقشه بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان نیروهای ارمنی در محل مناقشه در آنسوی رودخانه ارس کلا” ریل راه آهن کشور آذربایجان را تخریب و از بین بردند و حدود ۲۵ سال است ارتباط ریلی کشور آذر بایجان از طریق ایمشلی جمهوری آذربایجان و مرز پارس آباد مغان در آنسوی ارس به استان آذربایجان شرقی ( گمرک جلفا »منطقه آراد تجاری و صنعتی ارس )قطع شده است.

فاتح

آبادانی مغان با فرزند مغان iiiiiiiiiiiiiiiiii