- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مرزهای استان اردبیل از امن ترین مرزهای کشور است

larg_429

به گزارش روز سه شنبه مغانه، سرهنگ حسین عدالت طلب در بازدید از نوار مرزی شهرستان پارس آباد، وحدت مرزنشينان و تعامل آنها با مرزبانان را عامل تثبيت امنيت در مرزهاي استان اردبيل دانست و اظهار داشت: در سایه ی تلاش ها و فداکاری های مرزبانان غیور، امنیت پایدار در سطح استان اردبیل حاکم و برقرار است.

وی، با اشاره به آمادگی و توان بالای مرزبانان استان اردبیل، افزود: این عزیزان با تمام توان و قوا در حساس‌ترين مناطق مرزي استان در راستاي برقراري امنيت خدمت مي‌كنند.

سرهنگ حسين عدالت طلب، با اشاره به اينكه مرزبانان در جمهوري اسلامي ايران پيروان واقعي رزمندگان و شهداي هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: مرز هر كشوري مقدس است و حراست و حفاظت از آن در واقع حفاظتو پاسداری از جان، مال و ناموس مردم به شمار مي‌رود.

وی، اضافه کرد: مرزها تحت مراقبت‌هاي كامل و دقيق مرزداران قرار دارد و در اين منطقه شاهد كمترين تهديدات و آسيب‌ها هستيم.

فرمانده مرزباني استان، با بيان اينكه تامين امنيت مرز فقط بر عهده مرزبانان نيست، اضافه كرد: لازمه تحقق عيني امنيت پايدار مرز در گرو مشاركت و همکاری همه آحاد جامعه، مرزنشينان و مسوولان نظام است.

وی با اعلام اينكه مرزبانان اگر لحظه اي غفلت كنند دشمنان با هدف از بین بردن جوانان از مرزها عبور کرده و به اهداف شوم خود دست می‌یابند، توجه به مرزها را ضروري عنوان و حفظ و صيانت از مرزها را بر همه واجب دانست.

او، با اعلام اینکه استان اردبیل حدود 380کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با جمهوری آذربایجان دارد، بیان کرد: سرحدهای دو کشور ایران و آذربایجان به مرزهای صلح و دوستی تبدیل شده است.