- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مرزنشینان شهرستان پارس آباد از رییس جمهوری و مسوولان عالی استان قدردانی کردند+تصاویر

IMG_0006

به گزارش مغانه، در این بنر همچنین از تلاش ها و پیگیری های نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پارس آباد در اتصال شهرستان مرزی پارس آباد مغان به منطقه ازاد تجاری –صنعتی ارس تشکر و قدردانی شده است.

در متن این بنر آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از عنایت ویژه جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله از تلاش های صادقانه و پیگیری های مجدانه آن بزرگواران در الحاق شهرستان مرزی پارس آباد به منطقه آزاد تجاری ارس که مطالبه جدی مردم این خطه مرزی بود تقدیر و تشکر نموده و خواستار پیگیری تا حصول نتیجه نهایی می باشیم.

همچنین دهها نفر از معتمدین، ریش سفیدان، روحانیان، پارس آباد و اصلاندوز و نیز شهردار و رییس شورای اسلامی شهر پارس آباد به منظور قدردانی و تشکر حضوری از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، به خاطر پیگیری جدی بحث اتصال مناطق شمالی استان به منطقه آزاد ارس و اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه هفته های اخیر و طرح آن در شورای اداری استان در حضور رییس جمهور، با حجت الاسلام سید حسن عاملی دیدار کردند.

امام جمعه اردبیل در این دیدار، خواستار پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مسئولان و پیوستن شمال استان به منطقه آزاد ارس شد.

ظهار کرد: وظیفه همه خدمتگزاران و مدیران توانمند این استان دفاع بی منت از حق و حقوق واقعی مردم شهرهای مختلف با حفظ عزت و کرامت و نگاه عادلانه است تا کسی احساس نکند که حقی از او ضایع شده و یا منطقه سکونت مورد بی توجهی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: مردم استان اردبیل همچون یک خانواده واحد باید در کنار هم و هم راستا با اهداف نظام اسلامی پشتیبان حرکت های موثر و کارآمد باشند و در این سنگر آن چه که مهم به نظرمی رسد حفظ وحدت و دوری از افتراق و دو دستگی است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه شمال تا جنوب، شرق تا غرب و مرکز استان اردبیل با نگاه عادلانه قابل احترام و توجه است و در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد دوری از حرکت های افراطی است که زمینه برخی خواسته های نامشروع و نامناسب را فراهم می آورد.

عاملی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مسئولان و ضرورت پیوستن شمال استان به منطقه آزاد ارس بیان کرد: این الحاق می تواند به سرعت و زیربنایی به تحول اقتصادی و صنعتی منطقه کمک کند که البته برخی از خواسته های به حق مردم منطقه مغان نیز قابل پیگیری و توجه است.

امام جمعه اردبیل شاکله نظام اسلامی را در حرکت تحول آفرین و رو به جلو نگاه عادلانه به امر توسعه و دوری از تبعیض و دوگانگی رفتار در عرصه ها و صحنه های مختلف دانست و افزود: همه جهات استان اردبیل از ظرفیت خوب توسعه ای برخوردار است و بر همین شاخص باید جهت گیری ها درست و منطقی انجام شود تا هم جذب سرمایه گذاران و هم حرکت های زیربنایی و تحول آفرین به درستی و با نگاه واقع بینانه انجام شود.

وی با تشریح دستاوردهای خوب سفر رئیس جمهور اظهار کرد: دو طرح عظیم الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری و اجرای پایاب سد خداآفرین و کانال کشی و زهکشی بر همین معیار به درستی انجام شده و می تواند نقطه تحول آفرین و مثبت و رو به جلو را در ایجاد فرصت های اشتغال و کارآفرینی برای این منطقه فراهم آورد.

در این دیدار اهالی منطقه از پشتیبانی‌ها و دفاع به حق نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از الحاق شمال استان به منطقه آزاد قدردانی کرده و خواستار اهتمام مسئولان امر به تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد، تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این منطقه، چهار خطه شدن محور پارس آباد به سمت اردبیل، تکمیل سدها و طرح های آبی خاکی در اصلاندوز و پارس آباد به عنوان مطالبه به حق مردم این منطقه شدند.

20140827_182623 20140827_182632 20140827_182646 20140827_182704 20140827_182710 20140827_182710-1 20140827_182716 IMG_0001 IMG_0004 IMG_0006 IMG_0007