امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 10th, 2016 11:48 | کد خبر : 18942 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مرزبانی استان اردبیل رتبه سوم کشوری را کسب کرد

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: مرزبانی اردبیل از نظر عملکرد و کارآمدی در میان ۱۶استان مرزی ، جزو استان های برتر بوده و رتبه سوم کشوری داراست.

به گزارش مغانه، سرهنگ “علی طاهری” روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان هنگ مرزی پارس آباد مغان افزود: همچنین به همت و تلاش شبانه روزی مرزبانان و واحدهای تابعه حوزه استحفاظی توانستیم هم از لحاظ جغرافیایی و هم از نظر کشف جرایم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی همکاری و مشارکت مرزنشینان و آحاد مردم را در برقراری امنیت پایدار در مرزها و ارتقای ضریب امنیت اجتماعی جامعه بسیار اثربخش دانست و اظهارکرد: اگر می خواهیم در حوزه استحفاظی از نظر امنیت به وضعیت ایده آل و مطلوب برسیم بایستی با تمام توان، تجهیزات و نیروی انسانی در خدمت مردم باشیم.

وی به ضرورت توجه به امر آموزش و برنامه ریزی مدون در پاسگاه ها و هنگ های مرزی تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای سطح آمادگی نیروها و حرکت به سمت عملکرد حرفه ای و نیز دستیابی به پیشرفت و توسعه در سایه توجه ویژه به آموزش و برنامه ریزی مناسب محقق می شود.

به گفته وی به واسطه فعالیت ها و تلاش های ارزنده مرزبانان و همکاری خوب مرزنشینان، امنیت بسیار مناسب و مورد انتظار و توقع مردم در مرزهای استان برقرار و حاکم است.

وی پارس آباد مغان را از مناطق مهم مرزی استان و کشور دانست و بیان کرد: در نتیجه سعی و تلاش مرزبانان آمار کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به دو سال قبل ۵۱درصد رشد نشان می دهد.

طاهری با قدردانی از تلاش نیروهای مرزبانی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: هنگ مرزی پارس آباد همچنین در بحث کشف مشروبات الکلی، سیگار خارجی، تجهیزات گیرنده ماهواره و نیز انسداد مرزی به توفیقات خوبی دست یافته است.

وی از فرمانده جدید هنگ مرزی پارس آباد خواست با استفاده مطلوب از امکانات و ظرفیت های موجود و جلب مشارکت مرزنشینان در تامین و حفظ نظم و امنیت، کنترل و مراقبت از مرزهای منطقه، استیفای حقوق دولت و مردم، جلوگیری و مقابله با هرگونه تردد غیر مجاز و نیز اجرای قراردادها و پروتکل های مصوب مرزی اهتمام جدی داشته باشد.

در این آیین با اهدای لوح سپاس و هدیه از خدمات و تلاش های سرهنگ “سعید صابری” فرمانده قبلی هنگ مرزی پارس آباد قدردانی و سرهنگ دوم “راسخ غفارپور ” به عنوان مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

پارس آبادمغان در ۲۳۰کیلومتری شمال اردبیل و کناره های رود ارس واقع است.

این شهرستان حدود ۱۰۰کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات