امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2013 9:51 | کد خبر : 80 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مرخصی زایمان ۹ ماهه مادران و 2 هفته ای پدران لغو شد/ نخستین چالش اجتماعی دولت و مجلس

معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دولت دهم گفت: در پی لغو مصوبات سه ماه اخیر دولت دهم با دستور معاون اول رئیس جمهور اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران متوقف شد. پروین هدایتی به فارس گفت: به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از […]

معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دولت دهم گفت: در پی لغو مصوبات سه ماه اخیر دولت دهم با دستور معاون اول رئیس جمهور اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران متوقف شد.
پروین هدایتی به فارس گفت: به دنبال دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی تشویقی پدران لغو شد.
وی ادامه داد: به دنبال این دستور معاونت امور زنان نامه‌ای را تنظیم کرده است تا این مصوبه را که با فراز و فرودهای بسیاری توانستیم آن را به مرحله اجرایی برسانیم از بقیه مصوبات مستثنی کند و ترتیبی اتخاذ کند تا روند اجرای آن تسریع شود.
افزایش مرخصی زایمان مادران پس از ماه‌ها تلاش توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دهم به مجلس داده شد و پس از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ابلاغ شد. که با دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال جاری این مصوبه نیز که در 20 خردادماه در مجلس نهایی شده بود متوقف شد و امیدواریم دولت تدبیر و امید، تدبیری بیاندیشد تا مادران و پدرانی که از شنیدن این خبر خوشحال شده بودند خوشحالی‌شان ادامه پیدا کند.
در همین زمینه سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای تشویقی پدران در مجلس به تصویب رسید و نمی‌تواند توسط دولت لغو شود.
لاله افتخاری گفت: ممکن است در متن لایحه تأمین بار مالی آن بر عهده دولت گذاشته شده باشد که در این صورت به دلیل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این مصوبه ممکن است از سوی دولت اجرای آن برای مدتی متوقف شود اما لغو آن توسط دولت امکان ندارد.
حال باید دید که این موضوع به اولین چالش های مجلس با سیاستهای اجتماعی دولت دکتر روحانی بدل خواهد شد و یا اینکه سیاستهای جمعیتی جدید تر و کارامد تری از سوی دولت به مجلس ارایه خواهد شد.

 

45301

 

اخبار مرتبط

نظرات