- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مدیران تحول گرا، کشتی بنگاه های اقتصادی به گل نشسته را به حرکت در می آورند

شرکت مغان در حال جان گرفتن و حرکت به سوی تعالی سازمانی است و این کار بزرگ همت بزرگ می طلبد که بایدهمه در جهت پیشرفت بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل نهایت سعی و تلاششان را بکار گیرند. خدای ناکرده بجای سنگ اندازی، سعی در کمک به اهداف متعالی شرکت که ایجاد اشتغال و ثبات کاری و رونق اقتصادی است، باشند. لازم به ذکراست شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان الان در نقطه عطفی قرار گرفته چنانچه در این مرحله موفقیت لازم را کسب ننماید ضربه بزرگی به استان اردبیل و کشور وارد خواهد شد. و عکس قضیه نیز صادق است که در صورت موفقیت و رسیدن به اهداف تدوین شده، بسیاری از مشکلات استان اردبیل و حتی برخی مشکلات کشور مرتفع خواهد شد در حال حاضر شرکت مغان تلاش برای استفاده از تکنولوژی روز با روش های مختلف انتقال تکنولوژی و مدیریت تکنولوژی است باز هم تأکید می کنم اینها اهدافی است که مدیریت عالی شرکت مغان آنها را مدنظر نظر دارد و طبیعی است برای رسیدن به آن اهداف زمان کافی نیاز است هرچند برخی از این اهداف کوتاه مدت و برخی میان مدت و در نهایت برخی نیز در بلندمدت محقق خواهد شد و شاید این خواست خداوند است که در برهه ای از زمان کشت و صنعت مغان از چنین نعمت بزرگی برخوردار شده تا کشت و صنعت پیر دگرباره جوان گردد و برای جوانان استان و کشور بارقه امیدی را روشن نماید. همیشه در تاریخ بنگاه های تولیدی این طور بوده که مدیران تحول گرا چشم اندازی به شیوه جذاب و روشن شکل می دهند و چگونگی رسیدن به آن چشم انداز را بیان می کنند و با اعتماد به نفس و با خوش بینی عمل می کنند و کارکنان را برای رسیدن به چشم انداز توانمند می سازند تا کشتی بنگاه های به گل نشسته را به حرکت درآورند و به اهداف تعیین شده در بندر امید و توسعه به مقصد رسانند. فعالیت ها و حرکت های خوبی در شرکت مغان شروع شده و با جدیت و تلاش بیشتر پیگیری می شود. وظایف به خوبی سطح بندی و تقسیم کار شده و اهداف استراتژیک شرکت توسط مدیریت استراتژِیک شرکت پیگیری می شود. به قول دکتر علی اکبر فرهنگی؛ استاد تمام دانشگاه تهران: مدیریت روحی است در کالبد سازمان، اگر این روح با نشاط و فعال باشد سازمان به حرکت در خواهد آمد و در رسیدن به اهداف بر همه مشکلات فایق خواهد آمد. الان تفکر در شرکت کشت و صنعت مغان تفکر تولیدی است، تولید با کیفیت با راندمان خوب بدون عیب و ایراد، خصوصاً این در حالی است که تولیدات شرکت در سبد غذایی جامعه قرار می گیرد و سلامت جامعه وظیفه ای بس سنگین است و در اینجاست که می باید در شرکت آکادمی تفکر عمومی شکل گیرد و کل این منطقه می باید فکر و ذکرشان با ارائه پیشنهادات سازنده شاهد تحول عظیمی در کشت و صنعت مغان باشند. و من معتقد هستم این کار شدنی است. تحول عظیم با نوآوری (innovation) و تفکر نو ایجاد می شود و این نوآوری اگر توسط یک مدیر کاردان مدیریت شود نتایج و سود کلانی به سازمان و جامعه می رساند و همیشگی است. این تفکر نوآوری نیز در شرکت شکل گرفته و در تعقیب برنامه های خود است.

برای رسیدن وطن اسلامی مان به چشم انداز1404 این چنین تفکری که قید شد لازم است و اینجا به یادآهنگ وطن مرحوم محمد نوری می افتم که می گوید:

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دل ها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده ایم.

هزاران نفر برای سربلندی ایران اسلامی مان به شهادت رسیدند تا ایران سرافراز بماند و برای حفظ این سربلندی اینک در سنگر اقتصاد نیاز به اتحاد و همدلی هست.

*محمدامین سالک: کارشناس ارشد مدیریت اجرائی*

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "مدیران تحول گرا، کشتی بنگاه های اقتصادی به گل نشسته را به حرکت در می آورند"

#1 Comment By ناشناس On 2015/01/26 @ 6:29 ق.ظ

ضمن عرض سلام وادب به حضور مهندس سالک
نوشته تان واقعا عالی ومفید بود
امید دارم با حضور فعالانه مدیران موفق ودلسوزی همچون شما که از دشت مغان رشد ونمو کرده اید وفرزند مغان هستید مشکلات به زودی حل شود ما افتخار می کنیم که در دشت مغان مدیران موفق ودلسوز وشجاعی همچون جنابعالی رشد کرده است خداوند پشتیبان تان باشد
افشین خاک نژاد