- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

مدرن ترین طرح آبیاری کشور در پارس آباد در حال اجراست

به گزارش مغانه، ناصر نصیری روز یکشنبه در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي اجراي پروژه آبياري دشت فتحعلي ، اظهار کرد: این طرح به شیوه های مکانیزه و مدرن و در چهار روش قطره ای، کلاسیک ثابت، سنترپیوت و سنتر لینیر اجرا می شود و با بهره برداری از آن در آینده نزدیک، سه هزار 658هکتار از اراضی مرتعی و دیم “دشت فتحعلی” تبدیل به آبی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این پروژه هم اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: یک مسیر از سه مسیر طرح یاد شده به اتمام رسیده و برای تکمیل این پروژه بزرگ و خرید لوازم و تجهیزات موردنیاز و احداث جاده بین مزارع 500میلیارد ریال دیگر نیاز است.

نصیری گفت: این پروژه 16قشلاق عشایری را پوشش خواهد داد و با افتتاح آن، میزان تولید محصولات زراعی و باغی و درآمد منطقه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

او از عشایر محدوده نشین خواست با کمیته شناسایی و واگذاری اراضی به عشایر واجد شرایط نهایت همکاری را داشته باشند تا در روند اجرای پروژه و واگذاری زمین مشکلی پیش نیاید.

به گفته فرماندار پارس آباد با تکمیل و بهره برداری از این پروژه بیش از 750خانوار از آن بهره مند خواهند شد و برای حدود دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

SONY DSC SONY DSC