امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 7th, 2015 7:33 | کد خبر : 13188 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مداخله نماینده اردبیل در امور آستارا قانونی نیست

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم گیلان و اردبیل نماد عینی همدلی و همزبانی هستند، گفت: نماینده اردبیل حق مداخله در امور آستارا را ندارد و این اقدام قانونی نیست.

به گزارش مغانه، صفر نعیمی‌رز امروز در گفت‌وگو با فارس در آستارا از سخنان توهین‌آمیز روز گذشته مصطفی افضلی‌فرد دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل در زمینه اقدام فرماندار آستارا در نصب تابلوی خوشامدگویی و یادمان شهدا و تابلوی بخشداری و دهیاری در داخل حوزه تقسیمات سیاسی گیلان و آستارا در روستای «ونه بین» با عنوان «فرماندار آستارا باید تنبیه شود»، انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در آستارا اشرافیت کامل بر حوزه جغرافیایی و سیاسی شهرستان دارد و پیگیری وی در مباحث منطقه و وحدت بین مسئولان قابل تحسین است و انتقاد و توهین نماینده استان اردبیل هیچ تاثیری بر شخصیت، منزلت و شأن فرماندار آستارا نمی‌گذارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه حساب اظهارات یک فرد از مردم جداست، گفت: مردم شریف استان اردبیل دارای سابقه دیرین تمدنی و مذهبی هستند و با همدلی و وحدت تعامل بسیار مناسب فرهنگی و قوم و خویشی با مردم عزیز آستارا و گیلان دارند.

وی با اشاره به اینکه «ونه‌بین» و «حیران» در حوزه بخش مرکزی شهرستان آستارا قرار دارد و جزو تقسیمات گیلان است، ادامه داد: بسیاری از اهالی استان اردبیل نیز در آنجا ساکن هستند و عملاً هیچ اختلاف و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

نعیمی‌رز گفت: بسیاری از اهالی استان اردبیل در بازار و بنگاه‌های اقتصادی آستارا به کسب و تجارت مشغول هستند و امکانات بندری و گمرکی و مواصلاتی شهرستان آستارا زمینه رونق تجارت و صادرات بسیاری از صنایع استان اردبیل را فراهم کرده و همنوایی و همدلی کاملی بین مردم و منطقه برقرار است.

نایب رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از مداخله‌جویی و اظهارنظرهای غیرمنطقی برخی از نمایندگان استان اردبیل در امور شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: به نمایندگان اردبیل توصیه می‌کنم نسبت به مطالعه جغرافیای حوزه انتخابیه خود اقدام نکنند.

وی افزود: نباید مصالح شخصی و منفعت فردی را بر منافع ملی و وحدت و همدلی بین دو استان ترجیح داد.

نعیمی‌رز یادآور شد: مردم شهرستان‌های گیلان و اردبیل در طول سال‌های متمادی با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و نماد عینی همدلی و همزبانی هستند.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی را به عنوان شعار سال بیان فرموده‌اند، متذکر شد: تاکنون شاهد هیچ تنش بین مردم دو استان نبوده‌ایم و باید به امور مردم رسیدگی شود و اظهارنظرها به صورت منطقی و درچارچوب قانون باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ستار

ما هم الان ۲۰ ساله داریم همین حرف رو می زنیم
آخه مسئولین اردبیلی بجای رفع مشکلات استان خودشان ، ۲۰ سال است که در توهم اشغال آستارا و تالش هستند
غافل از این که پارس آباد و خلخال و …………… خودشان اینهمه مشکل دارند
انشالله مسئولان اردبیلی یک مقدار عاقل تر باشند

ناشناس

آستارا وحیران ازهرلحاظ آذربایجانی واردبیلی هستند

سیروس

مسئولین اردبیلی بجای این که به فکر گرفتاری و بیکاری مردم استان خودشون ( به ویژه پارس آباد و خلخال و اصلاندوز و …. ) باشند ، موقع انتخابات مجلس که میشه برای رای آوردن متوسل میشن به بحث مسخره آستارا و حیران و این که قراره در خواب و خیال خودشون این شهرها را هاپولی کنن
جالب اینه که هیچ نتیجه ای هم براشون نداشته تا حالا
جز این که خودشون رو سوژه رسانه ها کرده اند