امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 9th, 2015 1:48 | کد خبر : 9730 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

محوطه تاریخی قلعه «اولتان» پارس‌آباد تعیین حریم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ محوطه منطقه تاریخی و ملی قلعه «اولتان» شهرستان پارس‌آباد تعیین حریم می‌شود.

به گزارش مغانه، کریم حاجی‌زاده ظهر امروز در بازدید از محوطه تاریخی قلعه اولتان هدف از این بازدید را تعیین حریم این محوطه و آزادسازی حریم پیرامون آن دانست و اظهار داشت: تعیین حریم این اثر تاریخی به منظور جلوگیری از دخل و تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده این اثر با ارزش تاریخی انجام می‌شود.

وی در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس‌آباد نیزبا تاکید بر تقویت وضعیت اداری این اداره گفت: ظرفیت بالقوه صنایع دستی شهرستان پارس آباد نسبت به دو حوزه دیگر میراث فرهنگی و گردشگری بالاتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر ضرورت توجه ویژه به بخش صنایع دستی و بازاریابی محصولات صنایع دستی این شهرستان تأکید کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: بازدید از شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای در ایام تعطیلات نوروزی به منظور آشنایی نزدیک با مشکلات شهرستان‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسماعیلی، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه با تشریح مشکلات این اداره، خواستار رسیدگی به بیمه هنرمندان صنایع دستی این شهرستان شد.

محوطه تاریخی قلعه اولتان شامل پادگان شهر دوره اشکانی با ۵۷ هکتار مساحت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات

علیرضا خرمی

باسلام واحترام
متاسفانه نسبت به جاذبه های گردشگری مغان بی توجهی می شود طوری که در برنامه های مستند تلویزیونی و معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل از مغان فقط اشاره کوتاهی به جاد ه مه الودمیشود(این حتی در نامگذاری فیلمی که بتازگی اکران شده بود هم نمود بیدا کرده بود عبور از مه) شما اگر در ارشیو برنامه های تولیدی صدا وسیما جستجوی انجام بدهید مطالب بسیار اندکی از مغان بدست خواهید اورد البته اگر چیزی هم بیابید ان هم کار وزحمت دوستان همشهری خودمان است متاسفانه اردبیلها در شناساندن مغان سانسور شدیدی انجام میدهند دوستی از شهر مان دیدن کرده بود و خیلی دوست داشت که از قلعه تاریخی اولتان دیدن کند اما متاسفانه موفق نشده بود و تنها خاطره او از شهرمان اوضاع نابسانان اسفالت خیابانها وچاله چوله های شهر بود

ناشناس

قعله اولتان بنای تاریخی است که در زمان قدیم دیوار های داشت به عرض ۹ متر و جلوی دیواررا خندق می زه داند تا دشمن به راحتی به داخل نفوذ نکند در زمان های گذشته یک قوم به این قلعه حمله می کنند ولی قدرت اشان نمی شود تخریب کنند به داخل ان نفوذ کنند با هزاران نفر توانسته اند به داخل ان نفوذ کنند ولی با بی تدبیری مسولان ارشد شهرستانی از جمله نماینده وو مسئول محترم میراث فرهنگی باعث نابودی ان شد