- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

محور اصلی فراکسیون مناطق ترک نشین اصل ۱۵ قانون اساسی است

“سید حمایت میرزاده” در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار “مغان آراز” افزود: اتحاد وانسجامی که در بین آحاد ملت شریف ایران وجود دارد آنچنان مستحکم و دیرینه است که با هیچ اقدامی و به هیچ بهانه ای قابل تزلزل نیست.

وی اضافه کرد: مگر می شود مردم آذربایجان و ترک زبانان و سایر اقوام ملت بزرگ ایران را که حول اسلام متحد بوده و عاشقان حقیقی مکتب امام حسین (ع) هستند از همدیگر و از اسلام جدا کرد؟

وی افزود: بدون شک هیچ صدایی مبنی بر تفرقه از این فراکسیون بلند نخواهد شد و اتفاقا اجرای اصل ۱۵ قوام دهنده اتحاد ملی در کشور خواهد بود.

سخنگوی کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم برخی مطالبات وجود دارد که لازم است نمایندگان همفکر حول آنها جمع شده و به صورت جمعی آنها را پیگیری نمایند و قانون هم بر این موضوع تائید و تاکید دارد.

او ادامه داد: این مطالبات می تواند شامل مطالبات استان های شمالی ، مرکزی و … و از جمله مطالبات مسایل عمران و آبادانی و …  باشد که شاهد تشکیل فراکسیون های مختلف حول آنها هستیم.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه اقدام اخیر نظام و دولت در ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی و کردی در دانشگاههای تبریز و سنندج اقدامی مثبت بوده اما کافی نیست و باید به آموزش و پرورش نیز تسری یافته و شاهد آموزش زبان مادری در مدارس باشیم.

دکتر میرزاده در خصوص برخی اظهار مخالفت ها و نگرانی های مطرح شده در این خصوص تاکید کرد: اعضای این فراکسیون از استانهای شمالی، مرکزی و حتی جنوبی کشور هستند و این یعنی تمام گستره ایران مشمول این فراکسیون می شود و از طرفی در میان اعضای این فراکسیون از همکاران جانباز، آزاده و فرزند معظم شهید حضور دارند

وی ادامه داد: بدون شک تمام اعضا اعتقاد و اهتمام کاملی بر تمامیت ارضی و اتحاد کشور و ملت عزیز ایران اسلامی دارند و هر برداشتی مبنی بر تضعیف نظام چه در داخل و چه در خارج مجلس از این فراکسیون بشود قطعا اشتباه است.

میرزاده ابراز امیدواری کرد که در بستر این فراکسیون مطالبه به حق مردم مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جامه عمل بپوشد.