- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

محمود منصوری؛ پدیده پارس آبادی دوومیدانی ایران را بیشتر بشناسیم

3کمتر از یک سال از تشکیل کمیته نونهالان در فدراسیون دوومیدانی ایران و توجه جدی به رده های پایه نمی گذرد که پدیده ای در پارس آبادمغان با نام محمود منصوری قدم به دوومیدانی نهاده است.

نونهال علاقه مند به ماده پرتاب دیسک، چنان عملکردی در میادین ورزشی داشته است که تعجب همگان را برانگیخته است. او برای نشان دادن شایستگی های خود به تهران رفت و درمقابل چشمان رییس فدراسیون، عباس صمیمی و دیگر پرتابگران دیسک ایران، دیسک را به پرواز درآورد.

منصوری به رغم داشتن سنی کم، دیسک یک کیلویی را 64متر و 82سانتی متر پرتاب کرد و دیسک دوکیلوگرمی را بیش از 47متر انداخت. کاری که نوجوانان و حتی جوانان کشورمان بعضاً قادر به انجام آن نیستند.

او با این کار خود همه را به تحسین واداشت چراکه نشان داد می تواند در مسابقات نوجوانان آسیا به راحتی گردن آویز طلا را از آن خود و رکورد این رده سنی در آسیا را جابه جا کند، اما سن کم این اجازه را به او نداد .

افشین داوری رییس فدراسیون دو ومیدانی پس از مذاکره با رییس هیات استان اردبیل تصمیم گرفت این ورزشکار نونهال را به همراه ناصر یزدانی مربی اش تحت پوشش فدراسیون دوومیدانی قرار دهد تا این استعداد بالقوه مسیر رشد خود را با فراغ بال بیشتری طی کند.

 بی شک در صورت ادامه این روند و فاکتورهای دیگر که باید از سوی این نونهال، مربی و مسوولان فدراسیون مورد توجه قرار گیرد.

این پرتابگر خوش آتیه پارس آبادی با توجه به استعدادی که دارد می تواند در آینده “احسان حدادی” دیگری برای دوومیدانی ایران شود و روند مدال آوری دوومیدانی ایران در بازی های المپیک و قهرمانی جهان تداوم یابد.

محمود منصوری، 16اردیبهشت ماه سال 78در شهرستان مرزی پارس آبادمغان به دنیا آمد. در مقطع تحصیلی راهنمایی به ورزش دوومیدانی علاقه مند شد و با تشویق خانم “افسانه قلیزاده” قهرمان پرتاب دیسک ایران در رده جوانان و اعضای خانواده در این رشته ورزشی فعالیت خود را ادامه داد.

وی، در اولین حضور خود در مسابقات دوومیدانی بین مدارس، با پرتاب دیسک به مسافت 22متر مقام دوم را از آن خود کرد و بعد از کسب این رتبه، علاقه بیشتری به این ماده ی مهیج پیدا کرد و بعد از معرفی به هیات استان اردبیل، نزد “ناصر یزدانی” مربی هیات تمرینات خود را با انگیزه دوچندان ادامه داد.

او تا امروز در پنج مرحله از مسابقات کشوری در رده سنی نونهالان و نوجوانان شرکت کرده است و در تمامی مراحل به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است و قهرمان بلامنازع پرتاب دیسک رده سنی نونهالان و نوجوانان کشور محسوب می شود.

خودش می گوید که تنها ورزشکار خانواده است و اعضای خانواده آروز دارند که او روزی پرتابگر بین المللی شود و درمسابقات برون مرزی پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورد.

این ورزشکار نونهال شهریورماه سال جاری در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان در استان البرز در میدان مسابقه قرار گرفت و با پرتابی به اندازه 64متر و 84سانتی متر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

منصوری معتقد است که بهتر از اینها هم می تواند پرتاب کند، زیرا انگیزه مضاعفی برای رکورد شکنی پی در پی دارد.

او می گوید یکی از خاطرات تلخ ورزشی ام عدم حضور در بازی های نوجوانان آسیاست، چرا که مسوولان آسیا برای ورزشکاران حاضر در این رقابت ها شرط سنی حداقلی و حداکثری تعیین کرده بودند و او از نظر سنی کوچکتر از آن بود که بتواند در بازی های نوجوانان آسیا شرکت کند اما از این که می تواند سال آینده در المپیک نوجوانان در چین برای کشورمان به میدان برود خوشحال است و می خواهد علاوه بر شکستن رکورد این رده سنی در جهان، مدال خوش رنگ طلا به گردن آویزد کاری که گمان نمی رود سایر پرتابگران دیسک کشورمان توانایی انجام آن را داشته باشند. این پدیده دوومیدانی ایران امیدوار است در آینده توانایی های خود را به اثبات برساند و بارها و بارها برای ایران  و ایرانی افتخار آفرینی کند.

الگوی این ورزشکار از نظر اخلاق و، تکنیک و قدرت و اعتماد به نفس”احسان حدادی” نایب قهرمان المپیک 2012لندن است.

محمود می گوید: آرزو دارم حدادی دیگر باشم تا مردم ورزش دوست ایران به داشتن فردی چون من مباهات کنند و در بازی های المپیک و قهرمانی جهان بتوانم با کسب مقام قهرمانی پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در آورم.

تنها هدف این ورزشکار، قهرمانی جهان و المپیک در ماده پرتاب دیسک است و حتی در اوقات فراغت حرکات تکنیکی پرتاب دیسک انجام می دهد.

منصوری، در پایان با قدردانی از “زکی اله بابایی” مدیر عامل کارخانه پروسس بذر درستکار مغان به خاطر حمایت مالی و حمایت های اداره ورزش و جوانان پارس آباد، می گوید: ضعف بنیه مالی را اصلی ترین مشکل و مانع بر سر راه خود می دانم و در بخش خصوصی آقای بابایی تنها کسی است که در این مدت با کمک مالی خود، مرا یاری و حمایت کردند.