- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ماموران مرزبانی پارس آباد چهار قاچاقچی سلاح شکاری را به دام انداختند

IMAGE634642927976851817

فرمانده هنگ مرزی از دستگیری چهار تن از قاچاقچیان حرفه ای سلاح شکاری توسط مرزبانان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اردشیر جوانشیر، به خبرنگار مغانه گفت: ماموران مرزبانی گروهان پارس آباد در راستای اجرای طرح منطقه ای مبارزه با قاچاق کالا، با پوشش وسیع اطلاعاتی و به کارگیری منابع فعال در سطح حوزه های ماموریتی توانستند این چهار قاچاقچی را که همگی اهل و ساکن شهرستان “ارومیه” هستند در منزلی در روستای مرزی “تکله کندی” شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت های پلیسی در عملیاتی غافلگیر کننده دستگیر کنند.

وی، ادامه داد: در این ارتباط سه دستگاه خودرو پژو توقیف و شش قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط شد.

وی، بیان کرد: با اجرای طرح مهار، یکی از متهمان به هویت”علی .ع”  در حین فرار در تور ایست و بازرسی پاسگاه مرزی اسلام آباد پارس آباد گرفتار شد.

جوانشیر افزود: قاچاقچیان دستگیر شده  پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه اقلام مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی منطقه شدند.

فرمانده هنگ مرزی پارس آباد، همچنین از انهدام باند قاچاق مواد محترقه و کشف بیش از 24هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

جوانشیر، گفت: ماموران اطلاعات ستاد هنگ، در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در منطقه با انجام یکسری کار اطلاعاتی دقیق، توانستند با شناسایی باند تهیه و توزیع مواد محترقه را که به صورت گسترده در این شهرستان و حوزه های مرزی فعالیت می کردند، طرح دستگیری اعضای آن را در دستور کار قرار دهند.

وی، افزود: مرزبانان با طرح ریزی برنامه عملیاتی و انجام معامله صوری موفق شدند عنصر اصلی این باند که فردی به هویت (سعید م) بود را در خیابان سرو پارس آباد دستگیر و از وی شش هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق را کشف و ضبط و یک دستگاه خودرو وانت  نیسان را نیز در این ارتباط توقیف کنند.

وی، اضافه کرد: در این راستا ماموران بلافاصله در اقدامی توانستند محل دپوی مواد محترقه را که منزل متهم بود را نیز شناسایی  و با اخذ مجوز قضایی در تفتیش و بازرسی از این منزل، بیش از 18 هزار عدد انواع مواد محترقه دیگر را کشف و ضبط کنند.

وی، با اعلام اینکه دیگر اعضای این باند تحت تعقیب هستند، ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی منطقه گردید.