- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

قیمت خرید تضمینی ۲۵ نوع محصول کشاورزی افزایش می یابد

به گزارش مغانه، اصغر پرتوی افزود: قیمت خرید تضمینی محصولات کلزا ، برنج ، دانه سویا ، پنبه ، عدس و لوبیا قرمز در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد و خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۴-۹۵ ، ۱۰ درصد افزایش یافته و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و جو با ۹ درصد افزایش به قیمت ۱۰ هزار و ۲۸ ریال تصویب شده است.
او اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش های راهبردی است و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت های ویژه ای داشته باشد زیرا فعالیت های کشاورزی زمینه توسعه روستاها با راه اندازی و تاسیس صنایع تبدیلی را فراهم می کند.
وی گفت: با حمایت از کشاورزان استان اعتبارات لازم در زمان و مکان مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند از این امکانات برای توسعه این بخش به خوبی استفاده کنند.
پرتوی ، تصویب کلیات هشت طرح کلیدی در بخش های مختلف کشاورزی در دولت با ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تملک دارایی های سرمایه ، ۱۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۶۲۰ هزار میلیارد ریال کمک های فنی اعتباری برای یارانه سود و کارمزد برای بخش کشاورزی را از اقدامات انجام شده ذکر کرد.
او گفت: رشد اقتصادی بخش کشاورزی در نیمه اول سال جاری حدود ۷/۵ بوده در حالی که رشد صنعت منفی ۱/۱ بوده بنا براین بخش کشاورزی رشد قابل توجه و نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته و دارد.