امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 11th, 2014 11:09 | کد خبر : 4376 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

قیمت خرید تضمینی کلزا، 19هزار ریال اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب هیئت دولت نرخ تضمینی کلزا از 10 هزار ریال در سال گذشته به 19 هزار ریال افزایش یافته است.

81143125-5659015

عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی کلزا گفت: تعداد 12 مرکز خرید، محصول کلزای تولیدی کشاورزان پارس‌آباد و بیله‌سوار را خریداری می کنند.

وی ادامه داد: برای تسهیل در امر خرید کلیه امکانات تعاون روستایی و توان شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خدمت کشاورزان کلزاکار خواهد بود تا تولید‌کنندگان با خاطری آسوده محصول خود را تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تصویب هیئت دولت نرخ تضمینی کلزا از 10 هزار ریال در سال گذشته به 19 هزار ریال افزایش یافته است و این افزایش قیمت بی‌نظیر است.

سروی بر فعال شدن کمیته استانی و شهرستانی خرید کلزا و پیگیری تامین به موقع نقدینگی و آمادگی کامل مراکز خرید همچنین آموزش عوامل و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: نحوه خرید بر تصمیم‌گیری کشاورزان جهت کشت کلزا در سال زراعی آینده تاثیر مستقیم دارد بنابراین برای تحقق اهداف بالای وزارت جهاد کشاورزی در تامین روغن خوراکی نباید هیچ‌گونه قصوری در خرید محصول کشاورزان داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به زمان رسیدن محصول جو و گندم همزمان با کلزا که فاصله چندانی ندارند، تصریح کرد: تمامی مراکز دوازده‌گانه برای خرید کلزا باید یک هفته قبل از آغاز خرید رسمی کلزا یعنی از پنجم خردادماه آمادگی کامل را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: محصول کلزا یک محصول فاسد‌شدنی است که از این بابت باید همه همت عالی را به کار ببندیم تا رضایت خاطر کلزاکاران را برآورده کنیم.

سروی ادامه داد: مقدار کلزای تولیدی استان حدود 17 هزار تن است و توسعه کشت این زراعت به عنوان نقطه امیدی جهت تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد و موجب افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این محصول دارای پتانسیل عملکرد بالا بوده و در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن دانه بالایی 40 تا 45 درصد برخوردار است و در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، نمین، گرمی و اردبیل کشت می‌شود.

در این جلسه دستگاه‌های اجرایی همچون حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل، شرکت کشت دانه‌های روغنی، تعاون روستایی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های کلزاخیز اعم از بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی، اردبیل، نمین و … حضور داشتند.

گفتنی است، در پایان جلسه تمامی مدیران و مسئولان در خرید تضمینی کلزا هر یک به طور جداگانه با ارائه برنامه کاری برای خرید محصول کشاورزان اعلام آمادگی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات