- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

قول مساعد جمهوری آذربایجان برای لغو روادید/ برقراری مجدد پروازهای مستقیم تبریز- باکو

به گزارش مغانه به نقل از قدس آنلاین، احمد حمزه‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان از غرفه آذربایجان‌شرقی، بر تمایل باکو برای توسعه روابط گردشگری با ایران و به خصوص آذربایجان‌شرقی تأکید کرد.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی به نمایندگی از ایران به همراه اردبیل، منطقه آزاد ماکو و بخش خصوصی تهران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باکو با رویکرد معرفی تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ در این نمایشگاه شرکت کرده بود.

حمزه‌زاده با تأکید بر اهمیت همکاری‌های تبریز و باکو در حوزه گردشگری، در دیدار با ابوالفضل قارایف بر لزوم رفع موانع موجود در راه توسعه روابط گردشگری تبریز تأکید کرد.

وی تصریح کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، طرف مقابل برای برقراری مجدد پروازهای مستقیم بین تبریز و باکو و لغو روادید قول مساعد داده است.

حمزه‌زاده با اشاره به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک بین تبریز و باکو، شرکت در نمایشگاه گردشگری باکو را بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و به خصوص گردشگری سلامت عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باکو تأکید کرد: ۲۵۰ شرکت از ۳۵ کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشتند و شرکت آذربایجان شرقی در راستای معرفی تبریز ۲۰۱۸ به کشورهای حاضر در نمایشگاه باکو بسیار ضروری بود.

وی از استقبال گسترده بازدیدکنندگان، به خصوص رسانه‌های باکو از غرفه آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان، شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی از جمله آژانس‌های مسافرتی فلامینگو پرواز، آذرگشت ملکی، لایق تور و آلپ تور در این نمایشگاه حضور یافته بود.

معاون گردشگری اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پخش اقلام فرهنگی از قبیل پوسترهای گردشگری، سی دی و کتابچه به زبان آذری در نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: تعدادی از آثار صنایع دستی استان به خصوص صنایع مرتبط با سفال و تابلو فرش به صورت نمادین برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده بود.