امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 28th, 2015 1:47 | کد خبر : 12354 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

«قلعه اولتان» در معرض تهدید قرار دارد

فرماندار پارس‌آباد گفت: مکان‌های احداثی بخش خصوصی و دولتی در جوار قلعه تاریخی «اولتان» پارس‌آباد بزرگ‌ترین تهدید برای آن بوده که باید در زمینه رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی در بازدید از ۵ روستای شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت:‌ دولت یازدهم اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های کاهش تورم، رشد اقتصادی، مذاکرات هسته‌ای، خروج از رکود اقتصادی، هدفمند کردن یارانه‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی انجام داده است.

وی اجرای ساحل‌بندی برای حفظ دیواره‌های قلعه تاریخی اولتان را مفید دانست و افزود: این قلعه نظامی و مسکونی‌ که در سال ۷۸ به ثبت ملی رسیده که مکان‌های احداثی بخش خصوصی و دولتی در جوار این قلعه بزرگ‌ترین تهدید برای آن بوده که باید در زمینه رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

احمدی رفع مشکل آسفالت و نصب ترانس برق و احداث زمین ورزشی و ادامه روند صدور سند مالکیت روستای قره‌داغلو را از جمله اولویت‌های مهم در این شهرستان دانست و گفت: باید مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اجرای آسفالت خیابان آزادی و کوچه‌های فرعی، احداث سالن ورزشی، بازسازی ورودی و توسعه و بازسازی لوله‌های فرسوده شبکه آب شرب و تبدیل روستای اولتان به شهر با توجه به جمعیت بالای ۵ هزار نفر را از اولویت‌های مورد تاکید برشمرد.

وی اجرای شبکه فاضلاب، تفکیک و حل مشکل فضای ورزشی و آب شرب روستای آغدام را ضروری دانست و گفت: تاکین آب شرب سالم برای روستاها از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی در شهرستان بوده که در این زمینه کارهای اساسی در دستور کار است.

احمدی گفت: صدور سند مالکیت، فنس‌کشی و تسطیح زمین ورزشی روستای پیرایواتلو و طرح هادی و افت ولتاژ برق و زمین ورزشی روستای عبادآباد از دیگر مواردی بوده که باید توسط مسئولان مربوطه شهرستانی پیگیری شود.

DSC06810_24955

 

اخبار مرتبط

نظرات

غلامرضا

جناب اقای فرماندار امیدوارم زیاد به سخنان دروغ ومنفعت طلبانه شوراها توجه نکنید

قاسم

جناب اقا ی فرماندار خسته نباشید خواهشا به جای پرداختن به حاشیه ها به اختلاس شوراها برسیدودر خصوص اعتبارات خرج شده بپرسید.جناب اقای فرماندار شما اینقدر بی کارید که به دهگردشی می روید اقای احمدی نژاد هم از این عوام فریبی ها می کرد ولی کار بجایی نبرد .به جز تخلیه جیب مردم

بهمن

مدیر محترم سایت مغانه چرا اینقدر مغرزانه در مورد قلعه اولتان تیتر می زنید .شما دلسوز نیستید اگر دلسوز بودید یک سطر هم در خصوص زیر نهر تراب وهزار ویک بدبختی مردم .اعتیاد جوانان…….می زدید نمی دانم چه اهدافی در قلعه دنبال می کنید

رنجبر

نکند قلعه اولتان را با تخت جمشید اشتباه گرفته اید. تورا خدا برید دنبال خبر بدبختی مردم و اصلاح مسئولین .و اصلاح خودتان……

ده سینه

شما از میان این همه مشکلات روستاها و بدبختی مردم چسبید ه اید به قلعه ؛شرافتا اگه داشته باشید .رفتار شما در تیتر زدن مغرضانه نیست

احمد. مغانلو

قلعه اولتان را بعنوان تاریخ مغان باید حفظ کردو مسئولین شهرستان هم به اسم قلعه وتوسعه آن، آنجا حضور یافته بودند. نه برای حل مشکلات سلیقه ای موجود بین شوراها

ساسان

جناب اقای احمد خان برای توسعه وحفظ پول و مدیریت لازم است که حضرتعالی فاقد ان هستید.خدا وند برایت شفا دهد

انصاف

به نام خداوند بخشنده و مهربان
سلام علیکم
تاریخ ریشه و اساس توسعه و پیشرفت یک ملت و منطقه میباشد و قران کریم برای رهایی و تکامل و پیشرفت انسانها به تاریخ بشر اشارههای زیادی کرده است اگر به علل شکست و پیروزیهای خود در گذشته پی نبریم یقینا” امروز راه توسعه و پیشرفت را هم درست انتخاب نخواهیم کرد کشورههای پیشرفته و متمدن و فراصنعتی امروز را ه توسعه و آبادانی خود را براساس تاریخ کشور خود ساخته اند.

انصاف

به نام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام
از مدیریت محترم سایت که به مسایل و موضوعات فرهنگی و تاریخی اهمیت میدهد و تحت پوشش خبری قرار میدهد سپاسگزاریم

احمد.مغانلو

همه بشر محتاج شفای الهی هستند چون به کمال فکر وبلوغ سیاسی نرسیده ا یم.ضعف مدیریتی موجود نیز ریشه در آن دارد. وتا زمانی که در انتخاب خود اولویت رادر قوم گرایی قرار داده ایم نتیجه ای بهتر از این عاید ما نخواهد شد.

چیلله ر

اگر در نکته نظرات آقایان : غلامرضا – قاسم – بهمن – رنجبر و دسینه دقت کنید متوجه می شوید که آنها چقدر از مطرح شدن موضوع : تهدید شدن قلعه اولتان ترس و واهمه دارند . این شتاب زدگی در اظها نظر ایشان خود گویای بسیاری از واقعیت های پیدا و پنهانی است که بی ارتباط با تهدید و تخریب قلعه مذکور نیست. لذا بر مسئولین و بخصوص فرماندار نیک اندیش و سخت کوش پارس آباد است که بحث حفاظت از وجود غنی قلعه اولتان و جلو گیری از ساخت و سازها و سایر فعالیتهای مشابه را در دستور کار روزانه خویش و حتی شورای تامین شهرستان قرار دهند.

بهمن

جناب اقای چچچچچچچ
حداقل مردباش ونظر خودت را با اسم خودت بنویس

قاسم

برادر بزرگوار جناب چیله لر ودلواپس خسته نباشد شما از کجا متوجه شدید که قلعه اولتان اینقدر غنی است وشما از نعمات آن بی بهره شده‌اید. ای کاش دغدغه اختلاس های غنی را هم داشته بودید.

چیلله ر

جناب قاسم
من از آنجا ئی که شما عزیزان ، فرماندار را از پیگیری موضوع برحذر می دارید، متوجه شدم که قلعه اولتان در معرض غارت سودجویان فرصت طلب قرار گرفته است . ای کاش نظر من اشتباه از آب در می آمد و قلعه مذکور تهدید نمی شد.

علی

برادارن عزیز قلعه اولتان یکی از آثار باستانی مهم ثبت شده می باشد و دارای ازرش تاریخی بوده وبا توسعه و بازسازی این قلعه شاهد توسعه صنعت توریسم در منطقه خواهیم بود و وظیفه تک تک ماست که به آن حساس باشیم نه بی تفاوت.