- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

قرارداد بازارچه مرزی پارس آباد به قرارداد ترکمنچای شباهت دارد/ ورود شوراها به مسایل اجرایی غیر قانونی است

به گزارش مغانه، مهدی احمدی در مراسم معارفه شهرداران پارس آباد و اصلاندوز ، با بیان اینکه بازارچه های مرزی تابع قوانین و مقررات خاصی است، افزود: شورای شهر دوره قبل پارس آباد قراردادی را با یک شرکت خصوصی منعقد کرده اند که بر اساس مفاد آن در صورت احداث بازارچه مرزی ۷۰درصد غرفه ها به پیمانکار و تنها ۳۰درصد به شهرداری پارس آباد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برخی ها برای رسیدن به منافع شخصی از هیچ کار و تلاشی فروگذار نمی کنند، اظهار کرد: طرح احداث میدان جدید میوه و تره بار که تقریباً شبیه طرح بازارچه مرزی است، بدون آنکه کاری در آنجا انجام شود ۳۸غرفه آن به قیمت کلانی به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه اعضای دوره قبل شورای شهر پارس آباد باید در خصوص طرح های بازارچه مرزی و میدان تره بار جوابگو باشند، اظهار کرد: میدان جدید تره بار که در زمین زراعی قصد احداث آنرا دارند غیر قانونی است واز این روی نمی گذاریم محقق شود.

احمدی ، شوراها را حلقه واسط بین حاکمیت و مردم دانست و با بیان اینکه مصوبات شورای اسلامی شهر باید کارشناسی شده و فنی و بدون نقص باشد، افزود:همه اعضای شورا پس از تصویب طرح و پیشنهاد، باید برای تحقق و عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ورود شوراها به بحث های اجرایی غیر قانونی است ، اظهار کرد: پارس آباد مغان در حوزه شهری مشکلات زیادی دارد و باید اعضای شورا و شهردار با پرهیز از اختلاف و تنش، با اتحاد و همدلی برای رفع این مشکلات و کاستی ها تلاش کنند.

او با اعلام اینکه برخی کارهای عمرانی در این شهر بدون کنترل کیفی و رعایت اصول فنی و مهندسی اجرا می شود، ادامه داد: چنین کاری باعث خسارت به بیت المال، دوباره کاری و اتلاف وقت می شود.

فرماندار پارس آباد ، با بیان اینکه شهرداری ها یک سازمان غیر دولتی و مردم نهاد هستند، گفت: شهرداری ها در حوزه های مختلف از جمله اصناف، بهداشت شهری، نشاط جامعه، زیباسازی و عمران شهری مسوولیت دارند.

وی بیان کرد: ساخت و ساز غیر مجاز، تنظیف و زیباسازی شهر، سد معبر ، ممیزی، جمع آوری زباله و عمران و آبادانی شهر از جمله مسایلی است که باید شهردار جدید پارس آباد با جدیت آنها را دنبال کند.

وی ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر را از مشکلات جدی پارس آباد عنوان کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسان به هیچ عنوان حق ندارند به اینگونه ساخت و سازها که مشکلات اجتماعی جدی را در پی دارند خدمات ارائه دهند.

وی اولویت بندی امورات را در توفیق مسوولان موثر دانست و ادامه داد: اگر مدیران دستگاه های اجرایی اولویت ها را مشخص و بر اساس آن حرکت کنند در این صورت بر مشکلات فایق خواهند آمد.

شهردار جدید پارس آباد نیز گفت: مشارکت فعالانه شهروندان نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر دارد.

خیرالله سربلند، با بیان اینکه شهرداری یک سازمان مهم و پیچیده ای است، افزود: برای جلب و جذب مشارکت و همیاری مردم در عمران و نظافت شهر، نیازمند فرهنگ سازی هستیم و شهرداری در این زمینه وظیفه مهمی دارد.

وی خدمات رسانی مطلوب را در جلب رضایت مردم با اهمیت دانست و گفت: نارضایتی شهروندان ازمسوولان دستگاه ها ممکن است سبب نارضایتی آنان از نظام شود.

وی با اعلام اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، اضافه کرد: تلاش خواهم کرد مدیر موفق نه، بلکه مدیری موثر باشم.

سربلند با بیان اینکه به عنوان یک خدمت گزار در خدمت شهروندان خواهم بود، از مسوولان محلی و استانی خواست شهرداری را در اجرای هرچه بهتر و دقیق تر برنامه ها یاری کنند.

9 Comments (Open | Close)

9 Comments To "قرارداد بازارچه مرزی پارس آباد به قرارداد ترکمنچای شباهت دارد/ ورود شوراها به مسایل اجرایی غیر قانونی است"

#1 Comment By ناشناس On 2015/10/28 @ 7:07 ق.ظ

امید است بیانات گوهربار معاون محترم استاندار محقق شود شورا رد کار شهرداری دخالت نکند و ناظر باشد اقای سربلند بهتر است طرحهای خودرا عملی کنند شهر به بیابان تشنه ای می ماند فقط همت می خواهد زیباسازی و نظافت و زباله و اسفالت و ترافیک شهری و پیاده روها و سد معبر وآب باران مسایلی هستند که ما فقط اینها را از شما می خواهیم .درضمن قراردادی که مسئول محترم تحت عنوان ترکمانچای بدان اشاره فرمودند به نظر بنده جزو اختلاسها باید شمرده شود که این روزها متاسفانه مد شده است باید قوه قضائیه محترم شهر بشدت با مسببان ان برخورد قاطع داشته باشند ۷۰درصد واگذاری به پیمانکار معنی ندارد و ظالمانه است در حق شهرداری و مردم و فروش غرفه ها بقیمت کلان در بحث بازار تره بار که واقعا مسخره است نمی ندانم کار فروش با اگهی عمومی صورت گرفته یانه بایستی اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.

#2 Comment By شهروند On 2015/10/28 @ 1:57 ب.ظ

ممنونم مغانه الحق که زدن به هدف!!!!! عهد نامه ترکمن چای دبگری در راه است…. درضمن به بررسی کنید ببنید قول چند معازه به به مسولان امضا کننده داده و موافق این طرح داده شده؟!!!!۳۰ به ۷۰ خاک به سر ما با این انتخابامون….

#3 Comment By بهزاد…ف On 2015/10/29 @ 4:38 ق.ظ

مکان یابی اشتباه و به دور از منطق بازارچه مرزی یکی از ایرادت بزرگ این مجموعه عظیم میباشد شاید همشهریان عزیز تعجب کنند اما بعد ها د ایرادش به وضوع مشاهده خوایم کرد….
نمیدانم چرا مسئولان شهر به این فکر نکردن که مکان بازارچه مرزی نقطه ای دیگر شهر بود بهتر میشد به جهت جلوگیری از ترافیک شهر و همچنین از حجم تاکسی ها کاسته بشه و دلیل بسیار مهم اینکه در نزدیکی ساختمان فرمانداری و دادگستری و بیمارستان قرارگرفته که خود بر روحیه فروشندگان و مراجعه کنندگان به مرور زمان اثر خواهد گذاشت……

#4 Comment By شهریارشهروند On 2015/10/29 @ 8:28 ق.ظ

باسلام وخداقوت به مسئولان دلسوزوزحمتکش وعرض ادب واحترام به همشهریان محترم،لازم به توضیح است که قراردادترکمن چای بازارکه قبل ازاین دوره شوراها بسته شده بود واقعاکه عهدنامه ترکمن چای بوده که صددرصدسرمایه گذار صاحب نظرویقه وگلوی مجموعه شهرداری وشوراها دستش بودوخیلی راحت شهرداری رامحکوم میکرد وسندوبرات هم بنفع خویش دراختیارداشت که بعداز ۲سال دوندگی شوراهای دوره چهارم باتفاق مجموعه شهرداری و تشکیل جلسه تخصصی بامسئولان وکارشناسان فرمانداری ودادگستری واستانداری وامنیتی تغیرات اساسی صورت گرفت وفسخ قرارداد هم غیرممکن ،نه راه پیش ونه راه پس بنفع شهرداری نبودبهرحال باهمکاری وهمدلی وبا تدبیر انهم ازروی ناچاری باتغیرات جدید موافقت جهت شروع پروژه بزرگ صورت گرفت.وتاانجا که من اطلاعات دارم هیچگونه بده وبستانی انجام نگرفته ،وعلل موافقت وامضا فقط وفقط درمقابل قرارگرفتن عمل انجام شده بوده وهچنین جهت رفاه شهروندان وجذب سرمایه گذاروایجادبازاربزرگ درمنطقه و برون رفت ازاین مخمصه میباشدوازاین کارهادرگذررمان خیلی اتفاق افتاده وخدامیداند که بنسلهای آینده چه جوابی خواهنددادونسلهای آینده چه قضاوتهای درحق گذشتگان خواهندکردبامید آنکه ایندوره شوراها وشهرداران ومسئولان باتلاشهای شبانه روزی بتوانند برای شهروشهروندان محترم و نسلهای آینده ازخودمیراث بیادماندنی بگذارند.انشاا…

#5 Comment By سهراب رحمانی On 2015/10/29 @ 9:02 ق.ظ

ضمن تبریک به دکتر خیرالله سربلند ، از ایشان می خواهم در ابتدای شروع کارشان نیروهای مجموعه شهرداری به خصوص پرسنل شاغل در خود شهرداری ساماندهی کنند. به نظرم یکی از علل اصلی ناکارمدی و عدم موفقیت شهرداران قبلی وجود برخی افراد در این مجموعه است . این افراد با برخورد ناصحیح و ناشایست خود سبب نارضایتی ارباب رجوع و بدبینی مراجعه کنندگان از شهردار و شورا می شوند.

#6 Comment By کرامتی On 2015/10/29 @ 9:09 ق.ظ

بنده هم با نظر جناب رحمانی کاملاً موافقم ، مجموعه شهرداری نیاز به پالایش و خانه تکانی اساسی دارد. در بین افرادی که در شاغل در شهرداری، برخی ها کاری جز سنگ اندازی در روند کار شهرداری و ناراضی کردن مردم از دستشان برنمی آید. تا شهردار جدید دست به پاکسازی این افراد نزند موفق نخواهد شد.

#7 Comment By ناشناس On 2015/10/29 @ 11:45 ق.ظ

تقدبر تشکر از فرماندار باتدبیر که با شجاعت بحث میدان تره بار را باز کرداند ودست های پشت پرده رو شد و انتظار داریم از راه قانونی با مجریان این بحث برخورد جدی شود.

#8 Comment By دلسوز مغان On 2015/10/30 @ 9:10 ق.ظ

وجدان کاری در برخی از مسئولان شهرعزیزمان پارس آباد نبوده و نیست اما کسی نیست به این بی کفایتی و بی لیاقتی ها پایان دهد و شهر پارس آباد به آن جایگاه واقعی خود درنه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور دست یابد..اگه دلسوزی از بطن شهرمان نباشد مطمئن نباشید دیگران هیچ وقت و زمان به حال شهرمان نخواهند سوخت..نگذاریم بیشتر از اینا شهر عزیزمان پارس آباد که از هر گوشه ایران چشم دوخته اند نابود گردد.شهر مرزی پارس آباد با موقعیت فوق العاده ای که دارد میتواند به بهترین شهر توریستی تبدیل شده و باعث درآمدزایی وسبب کاهش بیکاری و ناهنجاریهای اجتماعی و روز به روز با مدیریت مناسب مدیران شهری نیازهای شهر و شهروندی پاسخ داده شود به شرطی که کلمه طایفه از صحنه رقابتی ادارات برای همیشه محو گردد تابیشترازاینها خصومت و کینه باعث عقب ماندگیهایی شهرپارس آباد نشده باشد…در پایان عرایض خود برای همه طوایف احترام قایل هستم منظورم جزء دلسوزی چیز دیگر نبوده و نخواهد بود…..
به امید سربلندی و پیشرفت شهرعزیزمان پارس آباد که لیاقتش خیلی بیشتر از اینها بوده و خواهد بود..

#9 Comment By شهروند On 2015/11/02 @ 12:42 ب.ظ

مغانه انگار هوای شورا هارو داری که نظر ما رو نمیذاری