- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فيلم سينمايي شیار143از امروز درسینما انقلاب پارس آباد اکران می شود

به گزارش مغانه به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پارس آباد، زمان شروع سانسها 9 و 11 صبح و 15 و17 و19 عصر می باشد.

این فیلم که در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس می پردازد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، جایزه بهترین بازیگر زن هشتمین جشن منتقدان و نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره آسیا پاسیفیک شده است.

شیار 143 که در جشنواره بوسان و جشنواره فیلم صلح نیز به نمایش درآمده است در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی را دریافت کند و نامزد بهترین فیلم، بهترین موسیقی، بهترین صدا و بهترین چهره پردازی شود.

واکنش ها نسبت به فیلم «شیار 143»:

رهبر معظم انقلاب: فیلم خیلی خوبی بود هم از لحاظ داستان که یکی از کمبودهای اکنون سینماست و هم پیچ داستانی خوبی داشت که خوب هم باز می‌شود؛ هم از لحاظ کارگردانی و هم از لحاظ بازی سنگ تمام گذاشته شده، از لحاظ محتوا این فیلم ارزشی بود.

ابراهیم حاتمی کیا: الفت با نقش آفرینی مریلا زارعی مانند حاج کاظم فیلم آژانس شیشه ای هم در سینما و هم در ذهن مردم به خوبی به یادگار باقی خواهد ماند.

کمال تبریزی: فیلمی ست که حس لطیف زنانه در آن قوی است و ما به این گونه فیلم ها در سینما کشورمان نیاز داریم.

آهو خردمند: زیبا ترین بازی عمرم را در «شیار ۱۴۳» دیدم.

مهران  احمدی: «شیار143» اثری ماندگار در سینمای ایران خواهد شد.

عبدالجبار کاکایی: یکی از بهترین آثار دفاع مقدسی بود که تا به حال دیده ام.

خلاصه فیلم «شیار 143»:

الفت چشم انتظار پسرش است که خبر خوبی از راه می‌رسد اما امتحان بزرگی در راه است …

 عوامل فیلم «شیار 143»:

نویسنده، کارگردان: نرگس آبیار/ تهیه کننده: ابوذر پور محمدی، محمدحسین قاسمی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر/ صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین‌عشایری/ تدوین: پیمان خاکسار/ موسیقی: مسعود سخاوت دوست/ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی/ صداگذار: محمد مهدی جواهری زاده/ عکاس: حمید جانی‌پور/ تصویربردار پشت صحنه: فرید ناظر فصیحی

بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، یداله شادمانی، حسام بیگدلو، زهرا مرادی، سامان صفاری، مهیا دهقانی

حواشی «شیار 143»:

فیلم «شیار 143» با اقتباس از رمان “چشم سوم” ساخته شده است.

تیزر 2 دقیقه ای از فیلم «شیار 143» به موسسه خیریه «همدم» در مشهد مقدس تقدیم شده است.

نرگس آبیار درباره فیلمنامه «شیار 143» و فیلم های دفاع مقدس گفت: “من فیلمنامه شیار 143 را که به خیلی از دوستان نشان دادم؛ می‌گفتند که این را کار نکن. مادر شهید گمنام خیلی کار شده است. چرا باید درباره سینمای جنگ دافعه وجود داشته باشد؟ بخشی از زندگی ما و تاریخ ماست و می‌توانیم نگاه اجتماعی نسبت به آن داشته باشیم. البته ساخت فیلم‌های ضعیف و شعاری و بدون اینکه بخواهند واقعیت جنگ را نشان بدهند، فضا را خراب کرده است. برخی متولیان امر بودجه‌های کلانی در اختیار برخی قرار داده‌اند که ضعیف بوده و نتوانسته حق مطلب را ادا کن.”

فرزند شهید باکری با دیدن فیلم «شیار143» تحت تاثیر قرار گرفت و در مصاحبه ای گفت: من نمی‌دانم مردم عادی تا چه اندازه این موضوع را حس می‌کنند، اما برای ما که طی سال‌های گذشته با این موضوع مواجه بوده‌ایم، این مساله بسیار ملموس بود. این فیلم به نظر من اگرچه تلخ بود، اما زندگی صد‌ها آدم بود که این شرایط را تجربه کرده‌اند. شاید یکی از نقاط قوت فیلم حس زنانه آن باشد. این حس را تنها یک مادر می‌تواند درک کند و به نظرم یک زن واقعا بهتر می‌تواند این مساله را به تصویر بکشد.