- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فعالیت ۴۰هیات ورزشی در پارس آبادمغان/ ورزش پارس آباد از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است

به گزارش مغانه، انور موسی زادگان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، افزود: در شهرستان پارس آباد مغان سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار ۶۳ صدم متر مربع است که در مقایسه با برخی شهرهای استان، حتی شهر اردبیل بیشتر می باشد با این همه اداره ورزش و جوانان شهرستان در تلاش است تا این سرانه افزایش یابد.

وی با اشاره به توفیقات و افتخارات ورزش پارس آباد در رشته های مختلف ، ادامه داد: ورزش این شهرستان در سطح استان و کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است که قهرمانی جهان ، آسیا و کشوری در شش ماه اخیر از جمله افتخارات بزرگی است که در سایه تلاش و همت ورزشکاران، قهرمانان و مربیان و همه دست اندرکاران ورزش شهرستان به دست آمده است.

وی اضافه کرد: قهرمانانی چون جلیل باقری جدی قهرمان پارالمپیک و جهان، افشین بیابانگرد، قادر غفاری ، فاتحی ، بهنام شیری، پرور منصوری ، یاشار وقار، معصومی و دیگر ورزشکاران که در تیم های ملی نیز عضویت دارند همه از ورزش این شهرستان و با تلاش همت خود و مربیان به این موفقیت ها دست یافته اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس آباد ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان مهدی احمدی به خاطر اهمیت دادن به حوزه ورزش و جوانان و تخصیص افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار به این بخش، افزود: از این میزان اعتبار، ۳۵۰ میلیون ریال به خوابگاه ۱۱۰نفری ورزشکاران ، ۲۰۰ میلیون ریال برای بازسازی خانه کشتی (ایثار) ، ۱۵۰ میلیون ریال برای حصار کشی ورزشگاه شهدا، ۱۰۰ میلیون ریال برای آسفالت و محوطه سالن ورزشی تختی، ۲۰۰ میلیون ریال در بخش تجهیز ، تکمیل و حفظ و نگهداری ورزشگاهها و اماکن ورزشی شهرستان صرف خواهد شد.

وی گفت: شهرستان پارس اباد مغان دارای ۱۵ باب سالن ورزشی ، یک باب استخر سرپوشیده و یک ورزشگاه دارای زمین چمن می باشد و در این شهرستان تمامی باشگاههای فعال دارای مجوز هستند که با نظارت این اداره فعالیت می کنند که به نوبه خود در سطح استان بی نظیر است.

موسی زادگان به تعداد ورزشکاران شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان ۴۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۸۰۰ نفر بانوان و ۳۷۰۰ نفر آن را آقایان تشکیل می دهند که در قالب ورزشکاران حرفه ای و ورزش های همگانی در۳۰ کمیته ورزشی فعال، فعالیت می کنند.

او به نقش موثر بانوان در ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش زیادی در جذب و تربیت بانوان ورزشکار در ماههای اخیر صورت گرفته که الحمدالله این تلاشها به نتیجه رسیده به طوری که خانم پرور منصوری به عنوان اولین بانوی مدال آور تاریخ شهرستان پارس آباد در قهرمانی آسیا (چین تایپه) معرفی شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد در خصوص جایگاههای ورزشکاران در عرصه ملی نیز گفت: میزبانی تیم ملی نونهالان رشته کشتی فرنگی در این شهرستان مبیّن این است که تلاشهایی صورت گرفته و این رشته ورزشی در این شهرستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است که قهرمانانی همچون بیابانگرد در عرصه جهانی مطرح می شودبطوری که سرمربی جدید کشتی فرنگی کشور آقای محمدبنا ، اولین نفری که به تیم ملی کشتی دعوت می کند آقای افشین بیابانگرد از پارس آباد مغان می باشد.

به گفته وی، در این اردوی نونهالان خوشبختانه سه نفر از کشتی گیران نونهال این شهرستان عضویت دارند که جای پیشرفت و افتخار آفرینی برای کشور و این شهرستان را دارند.

وی برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ، همایش ازدواج آسان ، برگزاری جشنواره ماهیگیری شهرستانی و استانی در سواحل رود ارس، برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی که مسئولین ناظر بر این برنامه قول نمایندگی برگزاری ناحیه شمال غرب کشور را نیز به این شهرستان داده اند، دیدار جوانان و ورزشکاران با مسئولین ارشد شهرستان، تجلیل از ورزشکاران مدال آور را از دیگر فعالیت های این اداره در شش ماه گذشته برشمرد.

موسی زادگان در ادامه به برنامه های فرهنگی ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان پارس اباد مغان در هفته تربیت بدنی که به علت تقارن با ایام محرم ۲۰ لغایت ۲۶ مهرماه سالجاری در نظر گرفته شده است اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران، برگزاری ورزش صبحگاهی،غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا،شرکت در مراسم زنگ ورزش، شرکت ورزشکاران بصورت دسته جمعی در نماز جمعه، مسابقات ورزشی دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان ، کارگران از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته تربیت بدنی است.

او بیان کرد: برپایی مسابقات ورزشی والیبال نشسته جانبازان و معلولین، شنا، تنیس روی میز ، دو و میدانی، کاراته، کوهنوردی، گلبال،پیاده روی با خانواده، تیراندازی، دارت ، طناب کشی، طناب زنی، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برپایی مراسم سوگواری سالارشهیدان و دسته جات عزاداری سینه زنی ، برنامه های فرهنگی با محوریت ماه محرم و نیز برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه هایی است که در هفته تربیت بدنی در این شهرستان شاهد اجرای آنها خواهیم بود.

منبع: آوای مغان