امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 19th, 2016 9:09 | کد خبر : 18394 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فعالیت قلیان سراها در بیله سوار مغان محدود می شود

فرماندار بیله سوار مغان از محدود شدن فعالیت قلیان سراها در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۷ قلیانسرا در این شهرستان مرزی فعال است و امسال هیچ گونه مجوزی برای فعالیت قلیان سراها در منطقه صادر نخواهد شد.

مغانه- آرام حلیم در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیله سوار، سیگار و قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و افزود: از سال ۹۳ تعداد ۴۷ قهوه خانه و قلیان سرا در این شهرستان دایر بود که ۱۵مرکز با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و پیگیری های انجام شده امسال پلمپ شد.
او بر لزوم استفاده از مقاله های علمی و پژوهشی در حوزه پیشگیری نوین و مبارزه با مواد مخدر و همچنین شناسایی معتادان پرخطر در این شهرستان تاکید کرد.
او اظهار کرد: مبارزه تنها راه مهار اعتیاد در جامعه نیست بلکه پیشگیری از اعتیاد از مهم ترین برنامه ها در این حوزه است که با مشارکت آحاد جامعه عملی خواهد شد.
وی بیان کرد: بسیاری از معتادان ناخواسته گرفتار این بلای خانمانسوز شده اند که این امر اهمیت آموزش و نقش خانواده ها در پیشگیری و کاهش این معضل بزرگ را پررنگ تر می کند.
رییس شورای اداری شهرستان بیله سوار گفت: در مسیر مبارزه با مواد مخدر بهره گیری ازهمه ظرفیت ها لازم است و استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان و ائمه جماعات شهرستان هم مورد تاکید است.
او افزود: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید خانواده را محور اصلی قرار داد و با اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارتی آنها را توانمند کرد تا در مرحله اول خود و فرزندانشان را از بلای خانمانسوز اعتیاد آگاه کرده و مصرف مواد مخدر را به هیچ وجه تجربه نکنند.
وی اظهار کرد: از طرفی مدرسه نیز نخستین و مهم ترین سازمان رسمی و موثر در تعلیم و تربیت فرزندان است و خانواده و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی از این مهم داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت انجام دهند.
وی افزود: بهره گیری از تمام ظرفیت شهرستان از جمله مساجد ، ائمه جماعات ، نخبگان ، ورزشکاران ، سازمان های مردم نهاد ، مراکز دانشگاهی و علمی برای ارائه راهکارهای علمی و بومی شده ، برنامه ریزی منسجم و همکاری ادارات مورد انتظار است.
فرماندار بیله سوار گفت: برخورد جدی با مراکز عرضه و فروش داروهای ترامادول و متادون و معرفی آنها به مراجع قضایی از جمله ضرورت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی همچنین با اشاره به افزایش آمار اعتیاد زنان در جامعه افزود: بسیاری از معتادان زن به واسطه برخی از داروهای لاغری ، لوازم آرایشی و زیبایی غیر مجاز که در تولید آنها از مواد مخدر صنعتی استفاده شده در دام اعتیاد افتاده و بسیاری از معتادان ورزشکار نیز به واسطه استفاده از داروهای نیروزا غیر مجاز به دام افتاده اند.
حلیم همچنین با اشاره به نگرانی جامعه جهانی درباره پدیده مواد مخدر گفت: شناسایی بیش از ۴۵۰ نوع مواد مخدر و روانگردان موجب گسترش این پدیده نگران کننده در دنیا شده است.
وی افزود: گسترش اعتیاد ، کاهش سن اعتیاد ، زنانه شدن اعتیاد ، اعتیاد اقشار تحصیل کرده ، متاهل و جوانان و تبعات اجتماعی روزبروز دامنه گرفتاری مواد مخدر را در جامعه بیشتر می کند.(ایرنا)

اخبار مرتبط

نظرات

شهروند پارسابادی

لازم نیستش خودتون رو.به زحمت بندازین از یک مهر تمام قلیون سرای میوه ای در ایران تعطیل میشود