- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فعالیت۳۰مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل

به گزارش مغانه، “هاجر جمادیه” در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارس آبادمغان افزود: در حال حاضر اکثر روستاهای استان تحت پوشش مراکز سیار پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و از برنامه هاوخدمات متنوع بهره مند هستند.

او با بیان اینکه کودکان حتی روستایی پارس آباد از هوش ، ذکاوت و استعداد بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: این شهرستان در برگزاری جشنواره ادبی مغان و سوگواره خیزران از برجسته ترین مناطق کشور و استان است.

وی از کسب مقام ها و نشان های مختلف توسط کودکان و نوجوانان هنرمند پارس آباد در رقابت های معتبر بین المللی و ملی نقاشی خبر داد و اضافه کرد: حمایت‌ جدی از این کودکان موجب کسب افتخارات بیشتر برای استان و منطقه خواهد بود.

او به ضرورت تعمیر و مرمت ساختمان مرکز شماره یک پارس آباد تاکید کرد و گفت: با مرمت و نوسازی این مرکز و تجهیز آن به امکانات بیشتر، بدون شک شاهد درخشش و موفقیت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان عضو در رقابت های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی ضمن قدر دانی از فرماندار شهرستان پارس آباد به لحاظ توجه خاص و اهمیت دادن به موضوع کانون گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تدریس زبان های زنده دنیا، به لحاظ موقعیت و ویژگی های منطقه، در کنار آموزش زبان انگلیسی ، زبان روسی و ترکی استانبولی نیز در آینده نزدیک در کانون زبان ایران شعبه پارس آباد تدریس می شود.

فرماندار پارس آباد نیز گفت: آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان در سلامت و پیشرفت همه جانبه جامعه بسیار اثربخش است.

اکبر صمدی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بهترین مکان برای شناسایی و شکوفایی های استعداد های فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و سوق دادن کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی و دیگر فعالیت ها در زمینه های ادبی، فرهنگی و هنری دانست و گفت: این مراکز همچنین مناسب ترین محل برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بوده و در پیشرفت تحصیلی و فکری و پرورش خلاقیت اعضا بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش کانون های پرورش فکری در منطقه ، نسبت به اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان سومین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان قول مساعد داد.

وی به درخشش خوب نونهالان و نوجوانان این شهرستان در جشنواره ها و المپیاد های علمی ، فرهنگی، ادبی و ورزشی اشاره و بیان کرد: پارس آباد در اکثر زمینه ها و رشته ها،  رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

وی از مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل خواست در تجهیز ، توسعه و رفع نیازهای کانون زبان ایران شعبه پارس آباد تلاش کند.

۴_۳۶۳۹۱