امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 18th, 2015 8:24 | کد خبر : 13523 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار: ۵۰درصد قشلاقات پارس آباد از آب سالم بهره مند هستند

فرماندار پارس آباد گفت: هم اکنون حدود ۵۰درصد قشلاقات و روستای عشایری این شهرستان از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه مشترک با مدیر کل امور عشایر استان اردبیل افزود: عملیات اجرایی طرح مجتمع آبرسانی قشلاقات احمدلو با ۳۵میلیارد ریال اعتبار شروع شده که با تکمیل و بهره برداری آن، اهالی ۱۹قشلاق عشایری از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی کمبود آب را مشکل اساسی برخی از روستاهای عشایری عنوان کرد و از آب و فاضلاب روستایی خواست برای تامین آب آشامیدنی روستاهای فاقد آب لوله کشی شده با امور عشایری منطقه همکاری کند.
وی اجرای طرح های پایاب سد خداآفرین و دشت های فتحعلی و خلیلو را از پروژه های بسیار مهم در حوزه عشایری منطقه ذکر کرد و از مسئولان خواست در خدمت رسانی به عشایر قشلاقات حوزه عمل کوتاهی نکنند.
وی با اعلام اینکه بیش از ۶ هزار خانوار عشایر با ۳۱ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۸۰ قشلاق که در جمع ۵۰درصد عشایر استان را شامل می شود در این منطقه سکونت دارند، عشایر پارس آباد با ۵۸۰هزار واحد دامی در تولید گوشت قرمز و فراورده های دامی ولبنی رتبه اول استان را داراست.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل نیز گفت: هم اکنون ۲۰کارگاه جمع آوری شیر در این شهرستان فعالیت می کنند.
قادر هنرمند عشایر را زحمتکش ترین و فعال ترین فشر جامعه دانست و خواستار فعالیت سرمایه گذاران بومی در زمینه خرید شیر و راه اندازی کارگاه فرآوری بهداشتی پنیر با آرم خود منطقه شد.
وی همچنین از بازگشایی ۴۰۰ کلیومتر راه عشایری در شهرستان پارس آباد خبر داد و اضافه کرد: خدمت رسانی به عشایر و حل مشکلات آنان، موجب توسعه و رونق هرچه بیشتر منطقه می شود.

اخبار مرتبط

نظرات