- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار: ۲۰ درصد نانوایی‌های شهرستان پارس‌آباد آزادپز می‌شود

مهدی احمدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش آرد و نان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت:‌ در شهرستان پارس‌آباد حدود دو برابر شاخص استاندارد مجوز نانوایی صادر شده است که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات را زمینه‌ساز شود.

وی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه و تغییرات در قیمت آرد و گندم بیان کرد: متولیان امر باید بدون ملاحظات شخصی و گروهی در حوزه آرد و نان عمل کرده و ملاک عمل را قانون قرار دهند تا از نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه جلوگیری شود.

احمدی با تاکید بر نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر و مداوم بر کیفیت پخت نان تولیدی در شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: ۲۰ درصد نانوایی‌های شهرستان باید تبدیل به آزادپز شوند که این امر زمینه ساز افزاش کیفیت نان در شهرستان می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: ادارات متولی باید با بازرسی و کنترل و برنامه‌ریزی و آموزش نسبت به ارتقای سطح بهداشتی نانوایی‌ها و افزایش کیفیت نان در این شهرستان اقدام کنند تا بتوانیم بیش از گذشته شاهد رضایتمندی عمومی در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه نانوایی شغل محسوب می‌شود، گفت: در پروانه افرادی که شغل دوم دارند و نیز برای جلوگیری از تخلفات احتمالی نانوایی‌های دو منظوره آزادپز و سهمیه‌پز که به‌صورت مشترک در یک مکان ارائه خدمت می‌کنند باید تجدید نظر شود.

علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه از لحاظ سرانه آرد در شهرستان پارس‌آباد مشکلی وجود ندارد، گفت: راهکار حل مشکلات کنونی در حوزه آرد و نان افزایش نظارت و آموزش نانوایان است تا بتوانیم شاهد افزایش کیفی نان در این منطقه باشیم.(تسنیم)

SONY DSC

SONY DSC