- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار: چهارمیلیارد ریال برای کتابخانه های نیمه تمام پارس آباد اختصاص می یابد

IMG_7754

فرماندار پارس آباد گفت: به منظور تکمیل و تسریع در روند اجرای کتابخانه های در احداث این شهرستان، چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد. ب

به گزارش مغانه، ولی کریمی روز یکشنبه در جلسه کمیته نهضت مطالعه این شهرستان افزود: از این رقم دو میلیارد ریال برای طرح کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است که با تکمیل و بهره برداری از آن وضعیت کتاب و کتابخوانی در این منطقه مرزی بهبود می یابد.

وی، از بازگشایی کتابخانه عمومی شهرک آیت ا… غفاری همزمان با هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و اضافه کرد: توسعه ، تجهیز و گسترش کتابخانه های عمومی ، به ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه منجر می شود.

وی، بر ضرورت احداث و راه اندازی کتابخانه ها ی مشارکتی در روستاهای بزرگ و پرجمعیت منطقه تاکید و بیان کرد: آمادگی لازم برای تاسیس کتابخانه عمومی در ساختمان های راکد و بدون استفاده دولتی وجود دارد.

کریمی، با بیان اینکه کانون های مساجد و کتابخانه های مدارس نقش موثری در اشاعه فرهنگ مطالعه و مانوس کردن جوانان و نوجوانان با کتاب مفید دارند، ادامه داد: باید ظرفیت ها و امکانات کتابخانه های منطقه احصاء و نسبت به استفاده بهینه و حداکثری از این امکانات به نحو شایسته برنامه ریزی شود.

وی، با اعلام اینکه تنها منبع درآمد کتابخانه‌های عمومی از محل پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری و دریافت حق عضویت ناچیز از اعضای جدید ثبت نام شونده می باشد، از شهرداران منطقه خواست مطالبات کتابخانه های عمومی بابت نیم درصد را به موقع واریز کنند.

او، از اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد به عنوان یکی از موفق ترین ادارات این شهرستان نام برد و از رئیس و کارکنان این اداره قدردانی کرد.