- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار پارس آباد: کشتار غیرمجاز دام از تهدیدهای بزرگ علیه بهداشت عمومی است

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشتار غیر مجاز دام و طیور در شهرستان افزود: از اولویتهای مهم در زمینه سلامت جامعه ساماندهی کشتار دام و طیور می باشد که در این زمینه بایستی با قاطعیت تمام و با برنامه ریزی دقیق عمل شود.

وی اضافه کرد: صیانت از بهداشت عمومی جامعه وظیفه همگانی است چرا که هرگونه سهل انگاری و اهمال در بهداشت عمومی سلامت جامعه رابه خطر خواهد انداخت.

وی، با بیان اینکه حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی یکی از مهمترین وظایف دولت است، ادامه داد: به کلیه پرونده های تخلفاتی در زمینه کشتار غیربهداشتی و غیر مجاز دام با قاطعیت رسیدگی می شود.

DSC00857_28110

وی با بیان اینکه طبق قانون، هرگونه کشتار دام باید درکشتارگاه استاندارد صورت گیرد، افزود: اقدام خودسرانه در کشتار دام وعرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی موجب بروز و شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام می گردد.

وی با تاکید بر رعایت قوانین صنفی از سوی کسبه و اصناف، خواستار نظارت دقیق و برخورد جدی با متخلفین صنفی و تداخل در فعالیت های صنفی قصابی ها و کبابی ها و صنوفی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند شد.

فرماندار پارس آباد به ضرورت نظارت بر فعالیت میدان دواب و کشتار گاه صنعتی دام این شهرستان تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی و آموزش قصابان و واحدهای صنفی موجود توسط دستگاه های مربوطه شد.

DSC00855_28109

 

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "فرماندار پارس آباد: کشتار غیرمجاز دام از تهدیدهای بزرگ علیه بهداشت عمومی است"

#1 Comment By علی رضا ارژنگی On 2015/10/06 @ 4:50 ب.ظ

کشتار غیر مجازدام و طیور علیرغم وجود کشتار گاه صنعتی دام و طیور در شهرستان پارس آباد مغان
آقای احمدی فرماندار محترم شهرستان مرزی پارس آباد مغان ، در مورد کشتار غیر مجاز دام و طیور بارها در جلسات با حضور دادستان محترم و سایر اعضاء و بویژه رییس شبکه بهداشت و درمان و رییس شبکه دامپزشکی شهرستان و شهردار شهر تاکیدات جدی و لازم بعمل آورده وگفته برابر قانون هر گونه کشتار باید در کشتارگاه استاندارد و کاملابهداشتی صورت گیرد. متاسفانه تاکیدات و فرمایشات ایشان تاکنون خروجی نداشته و با متخلفین نیز بر خورد قاطع از سوی مسو لان ذیربط اقدام عملی و جدی صورت نگرفته است و اکثر قصابان و عده ای فرصت طلب کشتار دام سبک و سنگین را بعد از زندانی کردن و بستن با طناب ( درخیابانهای شهر ) و در مقابل قصابی و دید مردم وشهروندان و به روش کاملا قدیمی و سنتی در داخل شهر ودر کنار جاده های مواصلاتی به مرکز استان انجام می دهند ودر نهایت این روش غیر قانونی و غیر بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی شهروندان و روستاییان موجب بروز و شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام را فراهم می نماید.شهرستان مرزی پارس آباد مغان دومین شهرسان پر جمعیت بعد از مرکز استان با داشتن ۲۰۰ هزار نفر و حدود یک میلیون دام و طیور در بخش خصوصی و دولتی و بزرگترین مجتمع دامپروری در شرکتهای کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس و حدود ۶۰ در صد جمعیت عشایر استان اردبیل در این شهرستان وایده آل ترین و استاندارد ترین کشتار گاه صنعتی دام و طیور با سرمایه گذاری دو نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، در شمالغرب کشور ودر کناره های رودخانه پر آب ارس ودر مجاورت کشور مسلمان جمهوری آذربایجان واقع است .

#2 Comment By علیزاده On 2015/10/07 @ 8:45 ق.ظ

بنده هم با آقای ارژنگی موافقم و مطالبشان را تائید می کنم. این جلسات هیچ خروجی نداره. برای برخورد با عاملان کشتار غیر مجاز دام یک ذره همت می خواد و نیازی به چنین جلساتی نیست. این جلسات به نظر من جز اتلاف وقت مدیران و شهروندان ثمری ندارد.

#3 Comment By ناشناس On 2015/10/07 @ 8:49 ق.ظ

فرماندار فعلی و فرمانداران قبلی بارها نظیر چنین جلساتی برگزار کردن و چنین تصمیماتی اتخاذ کردند ولی این مصوبه ها در حد حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است. اگر مسئولان مربوطه بخواهند در عرض دو روز بساط قصابی ها و عاملان کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی دام و طیور را جمع می کنن.