- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار: پارس آباد مغان بالاترین درصد بیکاری استان اردبیل را دارد

به گزار ش مغانه، مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد وظیفه کارگروه را زمینه سازی برای تسهیل بحث اشتغال عنوان کرد و افزود: بیکاری عامل اصلی برخی از آسیب های اجتماعی است از این روی باید مسئولان دستگاه های اجرایی با همکاری اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با برنامه ریزی های کلان اقتصادی و ایجاد طرح های پایدار و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار نسبت به رفع مشکل اشتغال منطقه تلاش کنند.
وی از تخصیص ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد سهم این شهرستان از این اعتبارات با در نظر گرفتن موقعیت خاص منطقه و آمار بالای جوانان جویای کار و شاخص های جمعیتی به زودی ابلاغ شود.
وی مسئولان ذی ربط را به کمک به واحدهای نیمه فعال و تعطیل شده برای اشتغال پایدار فرا خواند و اظهار کرد: با استفاده مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود و برنامه ریزی مدون می توان تا حدود زیادی مشکل بیکاری را برطرف کرد.
احمدی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۰۰ واحد خدماتی در این شهرستان مرزی افزود: توسعه اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز جذب و حمایت از سرمایه گذاران در اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری بسیار تاثیرگذار است.
وی از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست با سرمایه گذارانی که در زمینه احداث سیلو و کارخانه آرد قدم برداشته اند همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار پارس آباد همچنین از بانکهای ملی ،کشاورزی و توسعه تعاون و کار آفرینی خواست با تسهیل و سرعت بخشیدن به کار سرمایه گذاران از آنها حمایت کنند.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "فرماندار: پارس آباد مغان بالاترین درصد بیکاری استان اردبیل را دارد"

#1 Comment By درد دل یک شهروند On 2015/09/08 @ 2:51 ب.ظ

جناب آقای احمدی فرماندار دومین شهر پر جمعیت استان فارغ از ابتکار و توان مدیریتی قوی و عدم برقرار کردن توازون اعتدال و توسعه در بین شهرهای استان اردبیل توسط مسئولین اقتصادی استانداری اردبیل باعث شده بسترهای لازم در این شهر زیبا و دومین قطب کشاورزی ایران فراهم نشود جناب آقای فرماندار اگر فرودگاه این شهر افتتاح شود حضور چهره های سرمایه گذار به خوبی مشاهده خواهید کرد و همچنین مدیریت کشت و صنعت های موجود در این منطقه باید ظرفیت خویش را برای جذب نیروی انسانی فارغ التحصیل در رشته کشاورزی افزایش داده و نسبت به راه اندازی صنایع جنبی اقدام نمایند نه به پیش کش کردن محصولات این شرکت ها به اقلیت های پایتخت نشین برای حفظ پست مسئولیت های خویش ، با وجود منابع طبیعی بکر و سرشار از پتانسیل های این منطقه زرخیز صحبت از بیکاری نشان از عدم داشتن سواد مدیریتی است ما ملت ایران به فرمایش رهبر معظم به مدیران جهادی نیاز داریم نه به مدیران رفاه طلب و نپوتیسم گرا که خویشاوندگرایی را جایگزین شایسته سالاری کرده اند در نتیجه سیستم اداری ما مریض بوده و سرشار از افراد ناکارآمد که توان مدیریتی این منطقه را ندارند .