امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 20th, 2015 1:01 | کد خبر : 9428 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد مغان استعفا کرد

گفته می شود ناصر نصیری پس از حدود سه ماه خدمت به عنوان فرماندار شهرستان مرزی پارس آبادمغان، از سمتش کناره گیری کرد.

به گزارش مغانه، برخی شنیده ها حاکی از آن است که نصیری به منظور شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمی، چند روز پیش استعفانامه اش را تقدم استاندار اردبیل کرده است.

نصیری که از نیروهای اصلاح طلب است، تجربه یک دوره ( هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی) نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی مغان را در کارنامه خود دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در 22دی ماه 93 در نشست تخصصی با معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور، با بیان اینکه کلید انتخابات در وزارت کشور زده شده است، به بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: من یک بخشنامه به تمامی دستگاه‌های مرتبط با وزارت کشور ارسال کرده‌ام که هر کس می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد و یا طرفدار حزب و گروهی باشد، تا اول اسفند ماه می‌تواند استعفا بدهد و بعد از اسفند، هیچ استعفایی را نمی‌پذیرم.

ناصر نصیری در 21آبان ماه سال جاری، به عنوان فرماندار پارس آباد معرفی شد.

قبل از او، ایرج بیگدلو سکان هدایت فرمانداری این شهرستان مرزی را عهده دار بود که بیگدلو نیز پس از 6ماه خدمت از سمتش استعفا داد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

داود حیدری

این هم یک نو ع ظلم در حق پارس آباد

وثوقی

خوب شد رفت. استانداربا وجود آنکه میدانست نصیری در انتخابات شرکت خواهد کرد او را به سمت فرماندار پارس آباد برگزید.

آرازاوغلو

استاندار انشالا روزی جزای اعمالش رو خواهد کشید

عباس

برایش آرزوی سلامتی وموفقیت را دارم

خدا رو شکر که رفتند حالا نفر بعدی ببینیم چیکار میکنه

علی رضا ارژنگی رونامه نگار

در آبانماه امسال 93( سه ماه پیش) شایعه شد آقای مهندس ناصر نصیری به عنوان فرماندار شهرستان مر زی پارس آباد مغان منصوب شده است ودر نهایت روز 22 آبانماه نامبرده در جلسه شورای اداری حضور یافت و آقای دکتر خدابخش استاندار اردبیل نامبرده را بعنوان فر ماندار معرفی کرد وآ قای نصیری را فردی کار آزموده مجر ب و شخصیت ملی و حتی ایشان را بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امیددکتر حسن روحانی رییس جمهور برای گزینه استاتداری اردبیل عنوان کردو گفت با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر بفرد در این شهرستان آقای نصیری می تواند در پیشرفت اهداف دولت و نظام ودر جهت رشد و توسعه منطقه خیر و برکت باشد و اما حرف نه من ، بلکه حرف اکثر مردم همیشه در صحنه این خطه از میهن اسلامی به مسوول سیاسی استان( استاندار محترم اردبیل ) این است مگر شما بزرگوار پیش بینی نمی کردی ایشان در آینده کاندیدای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان گرمی خواهد بود بنظر من این روش با اینکه جزو وظایف استاندار هر استان و نماینده دولت میباشد ولی ضربه ای جبران نا پذیری برای مردم آنهم این خطه مرزی وارد شده و در طول سال های گذشته در این شهرستان جنین اتفاقاتی بارها رخ داده است

پارس آباد رسما به رختکن وکریدورسیاسیون مبدل شد
دشت مغان ومردمان بی پروا و مرزداران غیورپارس آباد مغان بازهم به دلیل بی تدبیری مسئولان استانی وشهرستانی در بلاتکلیفی وسرگردانی ازنتیجه رفتار وعملکرد سیاسیون قرار گرفتند.وعملا مغان را به رختکن بلاتکلیفان تبدیل کرده اند.
حتی تیمهای فوتبال کشورهای عربی که دراین گونه عزل ونصبها ید طولایی دارند.اینهمه مدیر ومسئول انتصاب نکرده اند.وازاین بابت در منطقه به عنوان یک مدعی به حساب می آییم.
تغییرات مدیریتی در این شهرستان بازهم سرنوشت مردمان آن را در هاله ای از ابهام قرار داد.به جز کریمی که تقریبا مدت طولانی را درسمت فرمانداری مشغول بود (البته کار خاصی هم از ایشان ندیدیم و بود ونبود ایشان به چشم نیامد)بقیه قرمانداران انتصابی فقط مدتی را برای رهایی از بلاتکلیفی، این سمت را عهده دار شدند وهریک برای مدت کوتاهی یا به دلیل اختلافات استانی یا به دلیل اختلافات داخل شهرستان آمدند ورفتند.که البته هیچکدام هم به میل واراده خود این کار را انجام ندادند و بی تدبیری واختلافات میان مسئولان ونمایندگان دو شهرستان اردبیل وپارس آباد بانی این رویدادها بوده اند.اما دراین بین این فقط مردم عادی بودند که متضرر شدند وچوب بی تدبیری واختلاف افکنی آنان را لمس کرده اند. اکنون که بعد از این همه تغییر وتحول مردم مغان که میتوانستند بعداز سپری شدن 36سال از عمرانقلاب بهترین امتیازات وپیشرفتها را از مصوبه ها و موقعیتهای بدست آمده در دولت یازدهم بهره مند شوند و رو به جلو حرکت کنند،سرشان بی کلاه ماند وفدای آتش افروزی ها واختلاف افکنی های میان مسئولان و نمایندگان شدند وبر سر سرنوشت این مرزداران غیور تورنمت زور آزمایی برگزار کردند.به راستی چه کسی پاسخگوی حقوق از دست رفته این مردم ستمدیده خواهد بود؟درصورتی که همین مدعیان مدافع حقوق مردم اگر ذره ای به فکر آنان بودند وغرور و خودخواهی خود را کنار میگذاشتند واز فرصتهای بدست آمده استفاده میکردند وصداقت ودین خود را نسبت به ولی نعمتشان نشان میدادند، اکنون مغان به یکی از قطبهای عظیم صنعتی ،تجاری وکشاورزی تبدیل شده بود.علیرغم اینکه به دلیل حساسیت موضوع درتمامی محافل ومجالس مردم شریف این خطه سرسبز رویدادهای حادث شده اخیر را دنبال میکنند و بانیان ودستهای پشت پرده این رخدادهای غم انگیز و دردآور را به خوبی میشناسند اما هیچکدام از این مسائل درد و رنجی را که در طی این مدت مردم پارس آباد متحمل شده اند را تسکین نخواهد داد وحقوق از دست رفته آنان را استیفا نخواهد کرد.
به امید روزی که بدخواهان این خطه سرسبزنابود شده وخائنان به حقوق این ملت بدنام ومحاکمه گردند.وشاهد چنین رویدادهای دردناک وغم انگیزدرآینده نباشیم.

مغانی

آمدن ایشان از اول درست نبود او که درسر سودای نمایندگی داشت.جز فرصت سوزی هیچ بهره ای نصیب این شهرستان نکرد.مخصوصا با اقدامات تند وبرخوردچکشی که برای حذف مدیران منتسب به خانواده معظم شهدا و ایثار گر انجام داد، مشخص ساخت برای به کرسی نشاندن منویات جناحی خود هر اقدامامی را مباح می داند.امیدوارم فرماندار آینده فارغ از رویکرد جناحی درحل مشکلات وتوسعه شهرستان اثر گذار باشد.

شهروند

ممنونم از ديدگاه جناب آقاي ارژنگي و ساير دوستان
يادم هست كه يكسال و نيم پيش در بدو ورود جناب آقاي استاندار و به هنگام تغيير رييس وقت سازمان صنعت معدن و تجارت استان جناب آقاي استاندار دكتر تابش را براي اين مسئوليت فراخواندند و به توافق هم وسيدند اما با اعتراض نماينده مكرم مبني بر اينكه ايشان امكان دارد سه سال بعد كانديداي مجلس شود مخالفت نمودند و استاندار محترم هم مخالفت نماينده محترم را اجابت نمودند
سوْال اينجاست كه در كمتر از هجده ماه مانده به انتخابات عامل مواافقت استاندار محترم و نماينده معزز با حضور شخصي كه قطعا به نيت انتخابات آمده چيست؟
جواب مشخص است جناب آقاي نصيري دنبال عوام فريبي در گرمي مبني بر اينكه ديگر مشكل صلاحيت ندارد اين انگيزه خوبي بود تا ايشان سه ماه دوري از خانواده را تحمل نمايد
نماينده محترم چنين تحليل كرده كه با استعفاء نصيري صندوق و اجراي انتخابات در اختيار جناب آقاي احدزاده داماد محترم قرار خواهد گرفت و قبول اين ريسك ارزشيابي دارد
استاندار محترم نيز با اين كار يكي از إصلاح طلبان را به صندلي سبل نزديك كرده است
اين وسط ضررهاي پارس آباد در مقابل منافع بالا قابل چشم پوشي است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

جلال

در پست بعدی برایش آرزو میکنیم اما باید بیاد داشته باشد بازی با منافع نظام و مردم عاقبت خوبی باریش متصور نیست

دلسوز وطن

پرسشی که مطرح است چرا فقط پارساباد محل مجادلات سیاسی وجناحی شده است واقعا چه اهدافی به دنبال این قضیه است.سرنوشت آینده این شهر چه خواهدشد؟

دشتی

گفتیم باور نکردن شد آن عمل هاشا کردند
دلیلی نیست بازیچه باشیم وقتی مردم منطقه خود گودی ساختند برای بازی ..

سعید بهرامی

حتی بی سوادترین و غیر سیاسی ترین افراد می دانستند که آقای نصیری حتماً در انتخابات پیش رو شرکت خواهد کرد و همه می دانستند که وی برای تبلیغ خود و نه برای خدمت ، پست فرمانداری پارس آباد را قبول کرده است. چرا با وجود آنکه استاندار می دانست او در انتخابات کاندید خواهد شد چرا وی را سمت فرمانداری و این پست حساس منوصب کرد؟

رویا

آقای نصیری دست نشانده استاندار و دولت بود به همین خاطر هنگام لغو طرح الحاق مغان به ارس هیچ عکس العملی نکرد

زارعی

وقتی بازی شطرنج در خانه ی ما شروع میشود باید بر قواعد آن احترام بگذاریم قواعد بازی از این قرار است که مهره ها باید حرکت کنند در این بازی بعضی از مهره ها میسوزند و بعضی از آنها میسوزانند حال در این منطقه تمام مهره ها دست در دست هم دادند از مهره های خودی گرفته تا مهره های مقابل باهم هم قدرت شدن خانه ی ما را سوزاندند وقتی نماینده ما بازی را باخته برایش مهم نیست که چه بر سر این منطقه بیاید جناب آقای بر… خواهشن دست از سر این منطقه بردار از روزی بترس که آه این مردم مظلوم بر سرت خراب شود اصلا کی گفته که این بشر اهل مغان است ؟ این خراب کار دشمن مغان است

اسدی

آقای زارعی عزیز شما ازطرفدار آن پرو پا قرص آقای نصیری هستین امثال شما بامشا وره های غلط برای رسیدن به منافع فردی وگروهی داس به دست آقای نصیری دادند واو را درمقابل نماینده قرار دادین ایشان در این سه ماه بدون توجه به عملکرد افراد، فقط برای حذف مدیران منتسب به برومند ، زور زد وتمام توانش تلف شد.بهتراست ایشان رادرانتخابات گرمی یاری بفرمایید،تا مراد تان حاصل شود.

ناشناس

دلسوز
فرماندار جناح باز بهتره که بره

دلسوز وطن

حیرت انگیز است.چرا دولت تدبیر وامید برای پیروزی درانتخابات ،وخدمت به یک فرد،امید 200 هزارنفررا به سخره می گیرد؟آیا کسی نیست که درک صحیح وتحلیل درستی ازوضعیت متزلزل اقتصادی وگله های بحق تحصیلکردگان وجوانان بیکارداشته باشد؟مادر شهیدی رامی شناسم که با82 سال سن هنوز منزل مسکونی ندارد که اکثر مردم مغان این مادر فداکار وفرزندانش را به نیکی وخوشنامی می شناسند.اتفاقا دربیخ گوش فرمانداری ودفتر نماینده پارساباد به اجاره ودرسخترین شرایط سکنی گزیده است،اما این قسمت را خطاب به ساحت آقا ولی عصر(عجل الله)ورهبرعظیم الشان(دامت برکاته)وتمام دوستاران اسلام وانقلاب عرض می کنم.شکوائیه این پیرو زینب (سلام الله علیها)ازبی مسکنی نیست بلکه ازبی مهری برخی مدیران سیاسی است که با عدم اعتنا به آرمان شهداوامام شهدا ، قلب آنها را جریحه دار می نمایند.پس ای کسانی که برسر صندلی سبز وپست فرمانداری پارساباد ،نزاع جمعی، گروهی براه انداخته اید وهیچ ارزشی به حساسیتهای خانواده شهدا وسایرایثارگران ،قایل نیستند.امیدوارم این تیپ مدیران ازسکاندار انقلاب واینجور مادران خجالت بکشند.

دلسوز وطن

با جناب اسدی موافقم .همان مشاورتهای ناصواب بودند که تمام کاسه کوزه های آن برسر اهالی شریف پارساباد می شکند.پیشنهاد می نمایم .افراد یکسویه نگر ،تغییرمنش وروش دهند تا باشد شرمنده همشهریانشان نباشند.

فرهنگی

استانداران اردبیل در حق شهرمان ظلم های زیادی کرده اند و نمی دانم اینها در روز قیامت چه جوابی خواهند داد ؟ با نظرات دوستام موافقم آیا کسی نیست که به درد مغان بخورد ……. چرا بیگانه بیاید و در شهرما تصمیم گیری کند . چرا و چراهای دیگر …

ناشناس

وصله ناجور را باید کند !!!! مغانی که برای اردبیل وصله ناجوری هست چرا از خودش دور نمیکند چه میخواد از این مغان؟

صادق

باسلام. ازنظرات همه همشهریا ن که عدم بی تفاوتی به سرنوشت شهرستان واوج بلوغ فکری،فرهنگی، اجتماعی وسیاسی شهرونذان را مسجل ساخته، مسولین باید بدانند که عملکرد شان زیرچشمان تیز بین این مردم ارزیابی می شود.نصیری چهره ای جناحی بودومتاسفانه دردوره مدت کوتاه مسولیت، گرایشات خودرا درعمل اثبات کرد.شناخت کافی ازمدیران شهرستان نداشث.دیدگاه جناحی ایشان چالش های بزرگی درحوزه مدیرت شهرستان ایجادکرد وبدون توجه به رای ونظرنماینده شهرستان به فرایند تغییر ات مدنظر خویش که عمدتا از سوی مشاوران نا صالح دیکته می شد با چالش ادامه داد.مجال تمرکز برامورات اساسی و بنیادی شهرستان را نیافت. شهرستان پارس آبادمغان فرمانداری بومی،ایثار گر وفراجناحی می طلبد که ظرفیت پذیرش همه سلایق سیاسی را دارا باشد.

زارعی

با عرض سلام خدمت دوست عزیز و گرامی ام جناب آقای اسدی
بنده از اول مخالف انتصاب ایشان بودم ولی این حقیر در جلسه ای که با ایشان داشتم به خود ایشان (نصیری) عرض کردم که بنده از مخالفان انتصاب ایشان در این مسند بودم ولی به ایشان گفتم که قرار نیست همه در مجلس شورای اسلامی به مردم خدمت کنند اگه میخواهید خدمت کنید پارس آباد جای خوبی است تا توانایی خودتان را نشان دهید بنده ایشان را از خانواده های ایثارگر میشناسم و ایشان از جانبازان دفاع مقدس هستن حال نمیدانم شما از من چه اطلاعاتی دارین ولی بنده جهت اطلاع شما عرض میکنم که بنده اگه دنبال پست باشم نیاز به فرماندار ندارم بنده هیچ برنامه ای برای تصدی جایی ندارم چون در حال حاضر علمشو ندارم و از جنابعالی خواهش میکنم کمی انصاف داشته باشید ولی از نظر حمایتهای بنده از جناب نصیری بعد از پست فرمانداری بله بنده از ایشان همه جانبه حمایت کردم قرار نیست که از ایشان خارج از منطقه هم حمایت کنم بله بنده از منتقدین بنام جناب آقای برومند هستم ولی هیچوقت به ایشان یا اطرافیانشان توهین و اهانت نکرده ام ایشان هرچه باشند نماینده ی منطقه هستن و احترامشان بر همه حتی مخالفینشان واجب است و باید از ایشان در خارج از منطقه حمایت کنیم ولی جناب آقای اسدی از شما یک سوال دوستانه میکنم شما به آقای برومند در این چند سال چه نمره ای میدهید؟

ناشناس

اقای نصیری ماموریت خود را انجام داده وبا کار شکنی و عدم پیگیری ازاد تجاری مغان را از بین بردند حالا هم می روند نصیری را این گونه دیدیم بی کفایت سیاسی و گوش به فرمان استاندار به خاطر مقام و کوته بین با نفرین مردم مغان به هیچ عنوان موفق نمی شود

زارنجی

حرفی برای گفتن نیست…یعنی بغض و اندوه و ملال اجازه نمیدهد…پارس آباد علاوه بر اینکه تا آخر دوره ی استانداری سلطان خدابخش با آن کاموای چهارخانه ای که مکررآ بر تن دارد و البته درطول این 3 سال نمایندگی استاد برومند به اندازه ی جنگ تحمیلی آسیب دیده است…مغان را زخم زدند،و من هم یاد حرف مادر بزرگم افتادم:
زخم خودش هم خوب بشه،جاش خوب نمیشه!!!

رئوف

با سلام
بدون مقدمه باید عرض کنم که آقای بیگدلو با تمام توان و قدرت آمده بود که برای این منطقه و مردم خدمت کند و قبلاً تصمیم نگرفته بود که استعفا دهد ولی مجبور شد استعفا دهد چون نمی خواست فرمانبردار باشد. اما این آقای نصیری که خود را عقل کل می داند داستانش فرق می کند. او قبلاً تصمیم گرفته بود که استعفا دهد و بنا داشت از این مردم و منطقه به عنوان نردبانی برای صعود به مجلس شورای اسلامی استفاده کند و استاندار هم از این نیت شوم او باخبر بود. “و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین”. وقتی وزیر کشور اعلام کرد باید آنهایی که در زیر مجموعه وزارت کشور قصد کاندیداتوری دارند تا اول اسفند استعفا دهند، تمام نقشه های آنان نقش برآب شد. خداوند هدایتشان کند. آمین یارب العالمین

اسدی

جناب آقای زارعی دوست گرامی وارجمند.ضمن تشکر ازابراز واقعیت هایی که بیان داشته اید، خودشما نیز درا علام نظرتان بر این نکته تاکید ورزیده اید، که با آمدن نصیری به پست فرمانداری مخالف بوده اید.ولی برادر عزیز شما هم قانع شدید که فرماندار قدرت مطلق نیست.بدون هماهنگی و همراهی نماینده شهرستان هرکس نمی تواندتغییرات مورد نظر خود رادر مدیریت شهرستان به تنهایی اعمال کند.آقای نصیری با داشتن یک دوره سابقه نمایندگی وبا علم به موضوع دراین مورد یکه تازی کرد و دود درگیرش با نماینده به چشم مردم وشهروند آن رفت.من به طورخاص طرفدار نماینده نیستم ومعلم هم نیستم که به ایشان نمره ردیا قبولی بدهم.کارنامه‌ هرمسولی توسط قاطبه مردم ارزیابی می شود که در موسم انتخاب رد یا قبول می شود.

وحدت

یاشاسن اصلاح طلبی. اما در مورد نصیری به نظر من مقصر اقای نصیری نیست مقصر بچه های بالا هستند با اینکه میدانستند او فقط برای مدت کوتاهی میتواند در این پست متواند خدمت کند اما باز……….