امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 11th, 2016 7:22 | کد خبر : 18971 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد: سرشماری نفوس و مسکن نقش مهمی در برنامه ریزی های کشور است

فرماندار پارس آباد گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن، نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها و توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است.

اکبر صمدی روز یکشنبه در همایش مدیران روابط عمومی ادارات این شهرستان افزود: سرشماری نفوس و مسکن یکی از رویدادهای بسیار مهم و زیرساختی در راستای برنامه ریزی کارشناسی شده در سطح خرد و کلان کشور است که اجرای دقیق آن باعث ارائه خدمات مطلوب و بهتر به مردم و تحول اساسی مناطق مختلف کشور می شود.

وی با بیان اینکه کسب اطلاعات و آمار دقیق در سرشماری، پایه و اساس برنامه ریزی کارشناسی شده برای بهبود و رشد شاخص ها و دست یابی به محورهای توسعه است، اضافه کرد: سرشماری، کامل ترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشوراست و نتایج آن در اجرای برنامه ها و طرح های اقتصادی و تقسیمات کشوری و تخصیص بودجه به بخش های مختلف ملاک عمل خواهد بود .

او از اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوم مهر ماه خبر داد و گفت: این طرح، هشتمین سرشماری کشور بوده و به لحاظ اهمیت موضوع،همکاری، مشارکت تنگاتنگ و تعامل مطلوب دستگاه های اجرایی جهت پشتیبانی و اجرای دقیق آن مورد انتظار است.

فرماندار پارس آباد با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و به موقع، زمان اجرای این سرشماری و نحوه و چگونگی مشارکت و ثبت نام افراد جامعه هدف و نیز تبیین اهمیت آن در توسعه و تعالی کشور اظهار کرد: تمام داده ها و اطلاعات جمع آوری شده به صورت کاملاً محرمانه نگهداری و بهره برداری می شود.

وی با اعلام اینکه یکی از شاخص های مهم در توزیع اعتبارات بحث آمار جمعیتی است، بیان کرد: تصمیم های متکی بر نتایج سرشماری ها به سود همه است از این رو شرکت نکردن در طرح سرشماری و یا ارائه آمار و اطلاعات غلط باعث متضرر شدن شهرستان می شود.

وی با اشاره به نقش موثر روابط عمومی ها و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در موفقیت اجرای این طرح در منطقه گفت: روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، می توانند زمینه حضور و مشارکت فعال مردم را در سرشماری نفوس و مسکن هموار کنند.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل نیز گفت: سرشماری نفوس و مسکن در این استان به سه روش اینترنتی، حضوری و تلفنی اجرا خواهد شد.

فریبرز دهقان افزود: مردم استان باید همکاری لازم در انجام این سرشماری را داشته و اقدام به پر کردن فرم های اینترنتی سرشماری کنند.
او با اشاره به اینکه مرحله نخست سرشماری سوم مهر آغاز و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد، ادامه داد: مرحله دوم نیز از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان به صورت حضوری و میدانی و با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل مردم لتجلم خواهد شد.
وی اظهار کرد: در صورت عدم حضور ساکنان در منزل هنگام مراجعه ماموران سرشماری ، شماره تلفنی برای تماس اعلام می شود که ساکنان واحدهای مسکونی با تماس تلفنی با شماره مذکور می توانند نسبت به ارائه اطلاعات آماری از وضعیت خانواده خود اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه مرکز آمار ایران ، تنها مرجع رسمی ارائه آمار در کشور است، اضافه کرد: مردم مطئمن باشند تمام اطلاعات افراد و خانوارها در سرشماری نفوس و مسکن کاملاً محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار سازمان ها و نهادهای دیگر کشور قرار داده نخواهد شد.

IMG_0113 IMG_0114 IMG_0115 IMG_0116 IMG_0120 IMG_0121 IMG_0122 IMG_0123

 

اخبار مرتبط

نظرات