امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 26th, 2016 5:22 | کد خبر : 19512 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد: رعایت الگوی کشت از مهم ترین راه های مقابله با خشکسالی است

فرماندار پارس آباد گفت: رعایت الگوی کشت از راه های مهم مقابله با خشکسالی و کم آبی و زمینه ساز رونق و پویایی بخش کشاورزی است.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان افزود: از آنجایی که یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ گردیده افزایش بهره وری است می بایستی در تدوین الگوی کشت منطقه کشت محصولات کم آب طلب با عملکرد و قیمت بالا مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات حادث شده در کشور و منطقه از بابت کاهش منابع آب کشور و اختصاص بخش اعظم این منبع الهی به بخش کشاورزی ،نسبت به اعمال تغییر در الگوی کشت و افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری کشاورزی را تاکید کرد.

وی از اقدام امور آب مغان مبنی بر تمدید مهلت عقد قرارداد آبیاری که در راستای کمک به زارعان تحت پوشش شبکه انجام داده قدردانی کرد و خواستار ملاحظه ی حال زارعان خسارت دیده از بارش تگرگ در منطقه در زمان تعیین تعرفه ی آب بها شد.

وی از تعلل صندوق بیمه ی کشاورزی در پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده انتقاد کرد و این اقدام را مغایر با جلب نظر زارعان برای بیمه کردن محصولات خود در سالهای آتی دانست.

او همچنین توسعه ی کشت برنج در منطقه را مغایر با الگوی کشت منطقه و استان و سیاستهای مصرف بهینه ی آب دانست و ضمن تاکید بر اطلاع رسانی این موضع به شالیکاران ،بر پیشگیری نهادهای ذیربط از کشت برنج در محدوده های ممنوعه تعیین شده در مغان تاکید کرود.

“فرهاد شهبازی”، مدیر امور منابع آب و دبیر شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان نیز ضمن ارایه گزارش از آخرین وضعیت آبهای ذخیره شده در سدهای ارس و خداآفرین ، برنامه ی تامین آب اراضی تحت پوشش شبکه ی مغان در سال زراعی جاری را به تفکیک سطوح قابل تامین آب در کشت های پاییزه،بهاره و تابستانه تبیین کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

حسن پروانه

جناب فرماندارعزیز متاسفانه در شهرستان به کساورزی وکشاورزان بهادادنمی شود امیدوارم حضرتعالی عنایت وبرنامه ریزی نماید.کشاورزی بیشرین ایجاداشتغال داردوشعل شریفی است