- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار پارس آباد بر ضرورت بازگشایی سینمای منطقه تاکید کرد

IMG_4412

به گزارش مغانه، “ایرج بیگدلو” در جریان بازدید از سینما انقلاب پارس آباد، به اهمیت سینما و فیلم در روند حرکت و پویایی جامعه انسانی، افزود: سینما به‌واسطه اثرگذاری بر مخاطبان و قدرت جاذبه خود می تواند موجبات فرهنگ‌سازی در مقولات مختلف را فراهم کرده و در عین حال به دور از شعارزدگی و به صورت مستتر در قالب روایتی داستانی،سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی را ارائه کند.

وی از تعطیلی چندین ساله تنها سینمای پارس آباد ابراز تاسف کرد و گفت: راه اندازی دوباره این مرکز مهم فرهنگی و هنری، از مطالبات اصلی شهروندان و به خصوص هنرمندان و علاقه مندان به قیلم و سینما است.

وی، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام عظمای ولایت، بر ضرورت توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی تاکید کرد و از شهردار و شورای اسلامی شهر خواست حل مشکلات و تنگناهای این سینما و تعمیر ، بازسازی و مرمت آن را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

به گقته وی، منظور رفع مشکلات و نارسایی های فرهنگی منطقه، در روزهای اخیر نشست های متعددی با حضور مسوولان فرهنگی منطقه به خصوص رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ شده است.

بیگدلو، با بیان اینکه پارس آباد به لحاظ مرزی بودن و قرار گرفتن در خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان، در بحث فرهنگی به توجه و اعتبارات بیشتری نیاز دارد، اضافه کرد: به زودی در تهران و با حضور نماینده مردم شهرستان پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مسائل و مشکلات فرهنگی این شهرستان مرزی را بررسی خواهیم کرد.

“یوسف روزگاری” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز، از تجهیز سینما انقلاب این شهرستان به امکانات پخش دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که ازسوی این اداره و شخص مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شده، موافقت اولیه از سوی مؤسسه ی سینما شهر مبنی بر راه اندازی سیستم دیجیتال اخذ شده است.

وی، ادامه داد: در همین راستا یک نفر به عنوان بهره بردار حرفه ای تعیین و برای عقد قرارداد معرفی شده است.

وی، اضافه کرد: با راه اندازی سیستم پخش دیجیتال، شاهد اکران فیلم های سینمائی همزمان با تهران در پارس آباد خواهیم بود.

این گزارش حاکیست، هنرمندان انجمن سینمای جوان و نمایش پارس آباد در این بازدید نیز مشکلات خود را مطرح کردند که فرماندار پارس آباد برای پیگیری و حل آن قول مساعد داد.

در بازدید فرماندار پارس آباد از سینمای این شهرستان، معاون فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار و جمعی از خبرنگاران نیز حضور داشتند.