امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 15th, 2015 2:14 | کد خبر : 12242 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد: برگزاری مانور ساعت صفر در سنجش آمادگی عوامل امدادی موثر است

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر در سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود آنها بسیار موثر است.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: بحران نه تنها عوامل طبیعی همچون زلزله و سیل و طوفان و آتش سوزی و خشکسالی و برخی حوادث بوده بلکه فراتر از آن بحران‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز وجود دارد که می‌تواند آثار مخربی را داشته باشد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با تشریح اهمیت توجه به بحران‌های اجتماعی بیان کرد:‌ باید با برنامه‌ریزی و تدبیر لازم برای این شرایط اعم از بحران‌های طبیعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمادگی لازم را داشته باشیم تا در بروز این بحران‌های با مشکلاتی در اینحوزه روبه‌رو نشویم.

وی با بیان اینکه سرعت، آمادگی، هماهنگی و جلب مشارکت جز ملزومات ضروری مدیریت بحران است، افزود: داشتن برنامه منسجم و شرح وظایف و چارت مدیریت بحران دستگاه‌ها و برگزاری مانورهای منظم بدون اطلاع قبلی در ساعت صفر و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود آنها باید در طول سال مورد توجه باشد.

احمدی با اشاره به ضرورت ارتباط در زمان بحران و احتمال آسیب دیدن زیرساخت‌های موجود تصریح کرد: پیش‌بینی وسایل ارتباط و تماس ایمن بین اعضای مدیریت بحران امری ضروری بوده که باید در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه در ماه خرداد و فصل تابستان که فصل برداشت محصولات کشاورزی است، گفت: احتمال وقوع آتش‌سوزی در مزارع وجود دارد که ممکن است اماکن مسکونی نیز سرایت کند که ضروری است آمادگی لازم برای روبه‌رو شدن با این وقایع را نیز ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند.

SONY DSC

SONY DSC

اخبار مرتبط

نظرات

اوارا

خیلی بد زاویه ای عکس گرفتی خواستی بخشدار مرکزیتون توتصویرباشه فرقی بین بقیه میذاری