- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار: طرح توسعه فرودگاه پارس آبادمغان مشکل اعتبار ندارد

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز جمعه در جریان بازدید از فرودگاه پارس آباد گفت: سومین و آخرین لایه آسفالت باند فرودگاه در مراحل پایانی قرار دارد که اگر شرایط جوی نامساعد حاکم نبود در مهرماه عملیات آسفالت به اتمام می رسید.
وی تنها علت به تعویق افتادن زمان تکمیل طرح های توسعه فرودگاه از جمله بهسازی باند و از سرگیری پروازها را، بارش باران و برف و افت شدید دمای هوا و تداوم این وضعیت اعلام و بیان کرد: برای انجام عملیات آسفالت باند فرودگاه باید دمای هوا دست کم به ۲۰درجه سانتی گراد بالای صفر برسد که در صورت قطع بارندگی و افزایش دما، ظرف ۱۵روز عملیات آخرین لایه آسفالت ، خط کشی و رنگ آمیزی باند و ‘فلایت چک’ دستگاه های کمک ناوبری به اتمام رسیده و فرودگاه آماده افتتاح خواهد بود.
صمدی، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های فرودگاه پارس آباد را حدود ۹۵درصد ذکر واظهار کرد: با اینکه طرح توسعه فرودگاه نزدیک چهار سال پیش شروع شده ولی بیش از ۷۵درصد کارها و فعالیت های عمرانی در سال جاری انجام شده است.
او با اعلام اینکه تا کنون ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه و گسترش و تجهیز فرودگاه این شهرستان شده افزود: کلیه پروژه ها، با حساسیت و دقت خاص و نیز رعایت تمام اصول فنی و طبق استاندارد صورت گرفته است.
فرودگاه پارس آبادمغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.