- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

فرماندار: بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پارس آباد امسال به بهره برداری می رسد

به گزرش مغانه، اکبر صمدی در نشستی با خبرنگاران پارس آباد افزود: ۱۰۰میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان این بیمارستان و ۵۰۰میلیارد ریال برای تجهیز آن نیاز است که صددرصد اعتبار لازم برای خرید و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با پیگری های صورت گرفته، طرح در دست اجرای بیمارستان پارس آباد از ۱۲۰تختخوابی به ۱۶۰تختخوابی افزایش یافت که با تکمیل و راه اندازی آن مشکلات و تنگناهای این شهرستان در بحث پزشکی و درمانی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

وی از افتتاح ۷۰ پروژه در حوزه های مختلف و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در هفته دولت در این شهرستان مرزی خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که در هفته دولت سه سال اخیر تنها ۹۵پروژه با ۸۶۵میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

photo_2016-08-24_13-58-10

صمدی ادامه داد: شبکه پایاب سدخداآفرین در بخشی از ناحیه عمرانی دوم با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان در ناحیه عمرانی ۱و۲ با ۳۴۰میلیارد ریال اعتبار، نوسازی و بهسازی کشت و صنعت مغان با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار، توسعه شبکه برق با هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریال، گازرسانی به ۱۷روستا با ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و اجرای طرح هادی روستایی در پنج روستا با ۱۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال سرمایه گذاری از جمله طرح‌های مهمی است که در طول هفته دولت جاری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به جاذبه ها و قابلیت های بکر و بی نظیر گردشگری از جمله تفرجگاه ساحلی ارس و تالاب های سد میل و مغان و تپراق کندی و مناظر اطراف شهرک مغان و نیز اهمیت صنعت توریسم در رونق و تحول جامعه اظهار کرد: برای زیرساخت های گردشگری منطقه، امسال ۱۵میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تحقق آن شاهد شکوفایی و توسعه صنعت توریسم و تحول اساسی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه طرح لایروبی دریاچه شهرک مغان با شتاب و سرعت مناسبی از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل و امور منابع آب مغان در حال اجراست، افزود: این دریاچه پس از چندین سال، در دهه فجر امسال احیاء و آبگیری می شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد مغان، از قلعه باستانی اولتان به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی این منطقه و استان نام برد و با تاکید بر ضرورت حراست و اکتشاف این اثر بی نظیر، گفت: برای اکتشاف این قلعه منحصر به فرد بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

photo_2016-08-24_13-58-20

او با اشاره به نقش فرودگاه در توسعه پایدار و عمران و آبادانی منطقه، اظهار کرد: زیرساخت های فرودگاه پارس آباد تا مهرماه امسال تکمیل می شود که امیدواریم با از سرگیری فعالیت و استقبال خوب مردم و اطلاع رسانی مناسب، این فرودگاه به یکی از فرودگاه های فعال و پررونق کشور تبدیل شود.

وی ازتخصیص سه هزار تن قیر رایگان به شهرداری پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: از این مقدار قیر رایگان تا کنون ۳۱۷تن تحویل شهرداری پارس‌آباد شده است و با تزریق کامل آن، بخش اعظمی از مشکل آسفالت معابر عمومی این شهر برطرف خواهد شد.

photo_2016-08-24_14-02-49

وی با اشاره به حمایت های دولت از شهرداری ها گفت: به منظور حمایت از برنامه ها و توسعه و عمران شهری، امسال ۲۰میلیارد به شهرداری پارس آباد، هشت میلیارد ریال برای شهرداری اصلاندوز، شش میلیارد برای شهرداری اسلام آباد و شش میلیارد ریال به شهرداری تازه کند تخصیص یافته است.

او با اعلام اینکه برای برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک گام های بلندی در این منطقه برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد در سایه وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان و تحقق برنامه ها و طرح های درحال اجرا، این شهرستان مرزی با جهش عظیم در حوزه ها و بخش های مختلف رو به رو شود.

 

 

 

 

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "فرماندار: بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پارس آباد امسال به بهره برداری می رسد"

#1 Comment By همشهری On 2016/08/24 @ 10:48 ق.ظ

درود برفرماندار توانمند طبق اظهارات آقای احمدی فرماندار شهرستان نیر آقای مهندس صمدی در سال ۱۳۹۳ نزدیک به هشتاد و هفت میلیارد تومان کارهایی عمرانی و خدماتی وتفریحی در آن شهرستان انجام دادند قطعا با جایگاهی که آقای مهندس صمدی در استان دارد برای شهرستان پارس اباد کارهایی زیادی انجام خواهند داد فقط منتظر بمانید خواهیم دید
البته نمونه اش اخذ قیر رایگان برای شهرمان هست که در آسفالت خیابانها بخوبی مشاهده میشود

#2 Comment By میثم On 2016/08/25 @ 10:39 ق.ظ

سپاس و تقدیر از فرماندار بی ادعایی که برای اخذ قیر زحمات زیادی کشیده و بدون هیچ بنر و عکسی فقط در راه خدمت رسانی به شهرستان زحمت می‌کشند،اجرکم عندالله