امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 26th, 2014 7:56 | کد خبر : 4703 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار: آب آشامیدنی پارس آباد مشکل بهداشتی ندارد

فرماندار پارس آباد گفت: نتایج آزمایشات میکروبیولوژی نشان می دهد که آب آشامیدنی این شهرستان سالم است و مشکلی از نظر بهداشتی ندارد.

700

به گزارش مغانه، ایرج بیگدلو در اولین نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی این شهرستان افزود: شیت آزمایشگاهی مربوط به آب شرب باید فرمانداری ارائه شود تا فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان از سلامت آب آشامیدنی شهروندان مطلع شود و اطمینان حاصل کند.

وی، با بیان اینکه آب این شهرستان فقط مشکل طعم و بو دارد ادامه داد: این مشکل هیچ تاثیری در سلامتی آب آشامیدنی مردم ندارد.

وی، شبکه پایاب خداآفرین را از بزرگترین طرح های ملی کشور دانست و گفت: بهره برداری از این پروژه عظیم منجر به تبدیل حدود 80هزار هکتار از اراضی دیم به آبی و شکل گیری دشت مغان دیگر در این منطقه خواهد شد.

او، زهدار شدن اراضی کشاورزی را از تهدیدات بخش کشاورزی این شهرستان اعلام نسبت به استفاده مطلوب و بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود به خصوص از منابع آب و خاک تاکید کرد.

بیگدلو، بازارچه مرزی را از مطالبات و نیازهای اصلی منطقه دانست و افزود: راه اندازی بازارچه مرزی با هدف انجام مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور مجاور، نیاز به توافق دو کشور آذربایجان و ایران دارد.

فرماندار پارس آباد، منطقه آزاد تجاری یکی دیگر از خواسته های به حق مردم این منطقه عنوان و بیان کرد: اگر این مهم محقق شود، شاهد خروج استان از بن بست و پیشرفت و توسعه منطقه خواهیم بود.

وی، تاکید کرد: یا باید منطقه آزاد تجاری مستقل برای این منطقه تعریف و ایجاد شود و یا با الحاق شهرستان های پار س آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس، زمینه برای بهره مندی مردم منطقه از منطقه ازاد فراهم شود.

وی، به نقش فرودگاه در عمران و ابادانی منطقه اشاره و اظهار کرد: در صورت تزریق به موقع اعتبار مورد نیاز و تلاش مضاعف، طرح تعریض و توسعه باند فرودگاه پارس اباد در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی، با اشاره به وضعیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، گفت: اضمحلال و پس رفت این بنگاه عظیم اقتصادی با آنهمه قابلیت و ظرفیت تعجب آور است.

او، خاطرنشان کرد: قطعاً با توجه به تجربه مدیریتی مدیرعامل جدید، انتظار این است که شرکت در مسیر پیشرفت و رونق قرار گیرد.

 

نظرات