امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 13th, 2015 7:05 | کد خبر : 10283 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرمانداران باقی مانده به زودی تغییر می یابند

وزیر کشور گفت : تاکنون ۹۱ درصد از فرمانداران انتخاب شده اند و نه درصد باقیمانده نیز در مرحله استعلام هستند و به زودی انتخاب می شوند.

به گزارش مغانه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رحمانی فضلی در نشست خبری افزود : این نشست درباره فعالیت های ۲۰ ماهه همکاران در ستاد وزارت کشور است و قرار است فعالیت استانداری ها در جلسه دیگری به صورت مفصل اطلاع رسانی شود و خود استانداران نیز به طور جدا اطلاع رسانی کند.
وی در ادامه به فعالیت های ۶۰۰ روزه وزارت کشور اشاره کرد و گفت : دولت تدبیر و امید در موقع انتخابات از طرف ریاست جمهوری برنامه ها و سیاست های کلی و مشخص همه حوزه ها را اعلام کرد و وزارتخانه ها نیز برنامه های خود را مطابق با برنامه دولت و اسناد بالادستی و برنامه ۵ ساله اعلام و ایفای نقش کردند.
رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور نیز در حوزه سیاست داخلی ، برنامه های خود را مطابق با این سیاست ها پیگیری کرد که در این حوزه بحث وحدت، همگرایی ، انسجام ، مشارکت فعال و فعالیت های قانونی و جدی احزاب، حمایت از فعالیت احزاب و ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان اقوام و اقلیت ها و در حوزه امنیت، بحث امنیت پایدار در مناطق مرزی مدّنظر بوده است .
وی گفت: وزارت کشور این برنامه ها را در گام نخست به گونه ای عمل کرده است که با برنامه های دولت هماهنگی کامل داشته باشد.
وزیر کشور افزود: با هماهنگی ، همکاری و پیگیری خط سیاسی تعادل و تدبیر تلاش شد تا استاندارانی که تجربه مفید و در حوزه سیاسی نگاه های اعتدالی داشتند و هم در حوزه اجرایی به مباحث توسعه ای توجه داشتند انتخاب شوند .
رحمانی فضلی گفت : در یک تعامل نزدیک با حفظ استقلال دولت و سیاست های آن عمل کردیم و توانستیم در یک بازه زمانی استانداران را تعیین کنیم.
وی افزود : مرحله بعد انتخاب فرمانداران بود که هم مهم و هم مشکل بود که با توجه سوابق آنان دقت هایی را لحاظ کردیم.
وزیر کشور گفت: با توجه به تجربه ، توانمندی و قبول سیاست های دولت، از ۴۲۹ فرماندار در کل کشور ۳۹۲ مورد یعنی ۹۱ درصد با همین مشخصه ها تغییر کردند و ۳۷ فرماندار باقیمانده نیز که حدود ۹ درصد است، انتخاب شده اند و در مرحله استعلام هستند که امیدواریم هر چه زودتر آنها را نیز اعلام کنیم.
رحمانی فضلی افزود: در دولت یازدهم یکی از ویژگی های و شاخصه های انتخاب فرمانداران این بود که فرمانداران را از کادر وزارت کشور انتخاب کنیم که این موضوع به دلیل هم گرایی بود.
وی گفت: در دولت قبل ۱۶۴ نفر یعنی ۳۸ درصد از آنها جز کادر وزارت کشور بودند و ۲۶۶ نفر یعنی ۶۲ درصد از آنها از سایر دستگاه ها بودند .
وزیر کشور گفت: در دولت یازدهم ۳۰۸ نفر یعنی معادل ۷۹ درصد از فرمانداران از کادر وزارت کشور هستند و ۸۴ نفر یعنی ۲۱ درصد از آنها از سایر دستگاه ها انتخاب شده اند که این آمار قابل قبولی است و نشان دهنده حجم تغییرات و نگرش در تغییرات است .

اخبار مرتبط

نظرات