امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 4th, 2015 10:26 | کد خبر : 9017 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عیدی کارکنان دولت ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

هیأت دولت در نشست روز چهارشنبه خود ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۳(عیدی) به کارکنان دولت را تعیین کرد.

به گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیأت دولت در نشست روز چهارشنبه خود ضوابط پرداخت پاداش پایان سال 1393 (عیدی) به کارکنان دولت را تعیین کرد.

بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خوداعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت و اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت شش میلیون و سی و پنج هزار ریال( 603 هزار و 500 تومان )به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1393 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری پرداخت کنند.
میزان پرداخت عیدی بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی و صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز شش میلیون و سی و پنج هزار ریال قابل پرداخت است.
در ابتدای این جلسه که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارش وزیر دفاع در مورد پرتاب ماهواره فجر با ماهواره بر سفیر فجر ارائه شد.
در این گزارش، توان ملی در خصوص دانش، فناوری و زیرساختهای صنعتی و تحقیقاتی مورد نیاز در عرصه فضایی، ماموریت ماهواره فجر، توانمندیها و قابلیتهای آن ارائه شد.
جهانگیری با اعلام تشکر هیأت وزیران از اقدامات ارزنده‌ای که در بخش هوا فضا انجام شده است و دسترسی به فناوریهای پیشرفته‌ای که در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان قرار دارد، آن را مایه افتخار ملی دانسته و بر اراده جدی دولت در حمایت از این فناوری در کشور تاکید کرد.
همچنین در ادامه جلسه، گزارش کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک درخصوص «راهکارهای کاهش بیسوادی» به هیأت وزیران ارائه شد.
در این گزارش، شتاب بخشیدن به امر سوادآموزی با استفاده از راهکارهای تشویقی و تنبیهی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش بیسوادی مورد تاکید قرار گرفت.
در گزارش مذکور با اشاره به تغییر رویکرد سوادآموزی از آموزش صرف سواد به ارایه خدمات آموزشی، این خدمات را شامل آموزشهای سواد پایه، مهارتهای اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارتهای اجتماعی با ایجاد و راه اندازی مراکز یادگیری محلی، از دیگر راههای مبارزه با بیسوادی در کشور عنوان نموده است.
تکمیل بانک اطلاعاتی ( پایگاه اطلاعات اسمی) در جهت شناسایی افراد بی سواد در سطح کشور با همکاری مرکز آمار ایران نیز موضوع دیگر گزارش یاد شده بود.
هیأت دولت همچنین با اختصاص مبلغ دو هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار با عنوان «اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم‏الشرکه، اموال، دارایی‏‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و مؤسسات و شرکتهای دولتی وابسته و تابعه» بابت پرداخت مطالبات آستان مقدس حرم حضرت احمد ابن موسی (س) موافقت کرد.
اصلاح تعرفه ‏برق خانگی شهرستانهای لارستان، خنج، گراش،یزد، اشکذر ، میبد و اردکان از دیگر مصوبات این جلسه هیأت دولت بود.
با توجه به نیاز مبرم بخشهای خدمات شهری کشور به انواع خودروهای خدمترسان (آتشنشانی، امدادی،حمل زباله و…) با قابلیتهای خاص و با توجه به اینکه توانمندی تجهیز شاسی این قبیل خودروها در کشور وجود دارد، دولت ورود شاسیهای قابل تبدیل به خودروهای خدمات رسان منجمله آتشنشانی، آمبولانس و حمل زباله از طریق شرکتهای دارای مجوز فعالیت صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بدون رعایت شرط نمایندگی مجاز را بلامانع و این شرکتها را ملزم به ارایه خدمات پس از فروش محصولات خود، براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو و آیین‏نامه آن نمود.
هیأت وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات و تبادل اطلاعات در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه، ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‏نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کنند.
تصویب موافقتنامه همکاری درخصوص آب و هواشناسی دریای خزر مشتمل بر چهارده ماده از مصوبات دیگر جلسه روز چهارشنبه بود.
هیأت ‌وزیران با صرف منابع حاصل از واگذاری سهام، بابت مصارف مندرج در قانون بودجه سال 1393 کل کشور تا سقف 14 هزار و 889 میلیارد و یکصد میلیون ریال با تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جهت پرداخت بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق ذخیره فرهنگیان، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آستان مقدس حضرت معصومه(س) موافقت کرد.

اخبار مرتبط

نظرات