- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

عملیات برداشت محصولات سردرختی از باغات میوه کشت و صنعت مغان آغاز شد

IMG_5109

“علی دیدار” به خبرنگار مغانه گفت: کار برداشت میوه در این شرکت از اواسط اردیبهشت با برداشت گوجه سبز آغاز شده و تاکنون برداشت محصول گیلاس در باغات کشت و صنعت مغان به پایان رسیده است.

وی از برداشت دو رقم هلو و شلیل در باغات این شرکت خبر داد و بیان کرد: 11 نوع محصول هلو و شلیل در واریته های مختلف در این بنگاه عظیم اقتصادی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود .

وی، محصولات سردرختی شرکت مغان را در سال جاری از نظر کمی و کیفی خوب توصیف کرد و با اشاره به نقش این باغات در اشتغالزایی گفت: در حال حاضر روزانه یک‌هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در امر جمع‌آوری و برداشت محصولات سردرختی فعالیت می‌کنند.

دیدار، با بیان اینکه عملیات برداشت میوه در این شرکت تا اواخر شهریور ادامه می یابد، پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت افزون بر 16 هزار تن محصولات سردرختی در این شرکت تولید و در بازار مصرف عرضه شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد، با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و ۶۰۰هکتار باغات میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه قند ، کارخانه لبنیات ، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.