امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 30th, 2015 11:39 | کد خبر : 13028 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عملیات احداث مدرسه شبانه روزی دخترانه عشایری در اصلاندوز شروع شد

در مراسمی با حضور فرماندار پارس آباد و مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل کلنگ ساخت مدرسه شش کلاسه شبانه روزی دخترانه عشایری اصلاندوز زده شد.

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، امید قیامی” مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در این آیین گفت: این مدرسه به همت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و بنیاد برکت و عنایات استاندار اردبیل و مسئولان مدرسه شبانه روزی قشلاق “بایاندور” اصلاندوز برای دختران عشایری احداث می شود.
وی با بیان اینکه عشایر همواره حافظان مرز و بوم و مردمانی صدیق و بی ریا هستند افزود:این کلنگ زنی به منزله تیشه زدن به ریشه جهالت و بی سوادی و منشا رشد و بالندگی و تربیت انسانهای فهیم و بزرگ است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد:این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر با دیوارکشی ۱۶۶ متر طول و با زیربنای۶۰۰ مترمربع متشکل از شش کلاس درس و شش اتاق بوده که برای تحصیل دختران عشایری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مهدی احمدی فرماندار پارس آباد نیز احداث مدرسه شبانه روزی قشلاق بایاندور را یکی از برنامه های خوب فرهنگی و آموزشی در شهرستان عنوان کرد و گفت:برنامه ای که بنیاد برکت با دستور مقام معظم رهبری شروع کرده و در امور مختلف حتی سرمایه گذاری فرهنگی و عمرانی روستاها وارد شده است که امیدوارم این مدرسه مایه خیر و برکت برای منطقه باشد.
عسگر فرجی رییس آموزش و پرورش اصلاندوز در حاشیه این آیین گفت: این مدرسه برای اولین بار در سطح شهرستان در قشلاق بایاندور احداث می شود.
وی افزود:برای ساخت این مدرسه نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود برای سالتحصیلی ۹۵/۹۶ در اختیار دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این مدرسه به سیستم های سرمایشی و گرمایشی و کلاسهای هوشمند مجهز خواهد شد افزود:با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان دختر عشایری به دلیل نبود دبیرستان ترک تحصیل می‌کردند، با ساخت این واحد آموزشی مشکل این دانش‌آموزان برطرف خواهد شد.
اهدای لوح سپاس به فرماندار شهرستان پارس آباد توسط دختران عشایری از دیگر برنامه های آیین کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه قشلاق بایاندور بود.
اصلاندوز یکی از بخش های تابعه پارس آباد در ۲۰۰ کیلومتری شمال اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ارس تبار

IMG_0597 IMG_0627 IMG_0628_0 IMG_0631 IMG_0633

اخبار مرتبط

نظرات