- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

عمليات اجرايي و تجهيز و توسعه فرودگاه هاي اردبيل و پارس آباد تسريع مي شود

Picture 004معاون امور عمراني استاندار اردبيل از تسريع در عمليات اجرايي و تجهيز و توسعه فرودگاه هاي اردبيل و پارس آباد مغان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سيدكمال الدين ميرجعفريان در جلسه بررسي مشكلات فرودگاه هاي اردبيل و پارس آباد افزود: فرودگاه پارس آباد از فرودگاه هاي مهم منطقه است و تجهيز آن نقش بسزايي در جذب گردشگران ، صادرات و توسعه همه جانبه عمران و آباداني منطقه مغان خواهد داشت.
وي به پيشرفت فيزيكي 43 درصدي عمليات بهسازي فرودگاه پارس آباد اشاره كرد و گفت: افزايش باند و اجراي روكش آسفالت از ضروريات بهسازي باند فرودگاه پارس آباد است.
وي با بيان اين كه باند فرودگاه پارس آباد از طرفين 5/7 متر و در مجموع 15 متر تعريض خواهد شد افزود: طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است و بدليل كم عرض بودن فرودگاه امكان نشست و برخاست هواپيماهاي بزرگ مسير نيست.
وي گفت: با اجراي طرح تعريض باند و روكش آسفالت فرود هواپيماهاي مسافربري با ظرفيت بيشتر در آينده نزديك امكان پذير خواهد شد.
معاون امور عمراني استاندار اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود بر اتمام عمليات اجرايي ترمينال حجاج فرودگاه اردبيل تا پايان شهريورماه امسال تاكيد كرد و افزود: عمليات اجرايي اين پروژه در فرودگاه اردبيل از سال گذشته آغاز و هم اكنون روند رو به رشد خوبي داشته و در مرحله نصب سازه ها و سفت كاري است.
وي اظهار كرد: لازم است موضوع از طريق فرودگاه هاي استان اردبيل با جديت تمام
پيگيري و در موعد مقرر اين پروژه به مرحله بهره برداري برسد.
ميرجعفريان همچنين بر لزوم خريد و نصب دستگاه ILS از سوي فرودگاه هاي استان اردبيل تاكيد كرد و افزود: نياز است در اسرع وقت نسبت به خريد و نصب دستگاه ILS وراه اندازي سيستم روشنايي باند فرودگاه اردبيل با تامين منابع مالي از طريق مبادي ذي ربط اقدام شود.