- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

عمده محصولات کشاورزی کشور با حداقل مواد شیمیایی تولید می شود

IMG_0038

به گزارش مغانه، عباس کشاورز روز پنجشنبه در جریان بازدید از مزارع کشاورزی بخش خصوصی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان در پارس آباد با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیگ، افزود: تولید محصولات زراعی پاک و ارگانیک در ایران و کشورهای خارجی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه بسیاری از محصولات تولید داخل، بدون آفات و با کمترین مواد شیمیایی استحصال می شود، ادامه داد: در تولید و عمل آوری مرکبات در جنوب کشور از هیچ گونه سموم شیمیایی استفاده نمی شود و محصول تولید این مناطق کاملاً ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی می باشد.

وی، بر تولید غذای سالم در کشور تاکید کرد و گفت: محصولات کشاورزی باید با حداقل باقیمانده مواد شیمیایی تولید و در بازار عرضه شود تا هیچگونه عوارضی بر سلامتی نداشته باشد.

به گفته وی، تولید محصولات غیراستاندارد در برخی موارد ناشی از حضور صنعت و کارخانه های صنعتی در کنار مزارع کشاورزی است و در این گونه موارد فاضلاب های صنعتی خساراتی به کشاورزی وارد می کند.

کشاورز، با بیان اینکه وضعیت کشاورزی ما از نظر پایداری مطلوب نیست، ادامه داد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت جهادکشاورزی، تدوین برنامه های پایداری است که در این راستا می خواهیم، کشاورزی حفاظتی را به عنوان یک پروژه ملی تدوین و اجرا کنیم .

وی ، ابراز امیدواری کرد با ارائه تکنولوژی های مناسب و با حضور محققان کشاورزی در مزارع و نیز تلاش همگانی بتوانیم رویکرد برگشت پایداری به بخش کشاورزی را در حداقل زمان ممکن شاهد باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به پارس آباد، از قطعه تکثیر لاین ذرت ، مزرعه تکثیر بذر پنبه رقم مهر و طرح تحقیقی کشت پاییزه چغندرقند مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل(مغان) و مزارع صیفی جات، ذرت بذری و کارگاه تولید حشرات مفید بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفت.