امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 1st, 2017 9:33 | کد خبر : 20670 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عامل ناکامی کشتی‌گیران پارس‌آباد در مسابقات کشوری نبود مکان تمرینی است

رئیس هیأت کشتی شهرستان پارس‌آباد گفت: عامل ناکامی کشتی‌گیران شهرستان پارس‌آباد در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور، نبود مکان تمرینی مناسب به علت بازسازی سالن تخصصی کشتی بود.

به گزارش مغانه آنلاین، حیدر فرخنده،اظهار کرد: به علت تعمیر و بازسازی سالن کشتی شهرستان پارس‌آباد، در این مکان امکان برگزاری و انجام تمرینات ورزشکاران کشتی شهرستان مقدور نبود و کشتی‌گیران این شهرستان از وجود سالن کشتی تخصصی که در آن تمرینات خود را تا پایان تجهیز سالن کشتی انجام دهند، بی‌بهره بودند.

وی افزود: تاکنون تعمیر و بازسازی سالن کشتی شهرستان پارس‌آباد با پیشرفت ۵۰ درصدی روبرو شده و برای پایان تعمیرات این مکان، نزدیک به ۴ ماه دیگر زمان نیاز خواهد بود تا سالن مذکور برای برگزاری تمرینات هیأت کشتی آماده شود و پیش از این به صورت مشترک با ورزشکاران ووشو، کاراته و ژیمناستیک تمرینات ورزشی خود را برگزار می‌کردیم.

رئیس هیأت کشتی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: در سالن مشترک ورزشی امکان انجام تمرینات به شکل مطلوب امکان‌پذیر نبود و از لحاظ زمان تمرینی و بازده و کیفیت تمرینات، پیشرفت مناسبی حاصل نمی‌شد و نمی‌توانستیم شرایط مناسبی برای کشتی‌گیران شهرستان در جهت انجام برنامه‌های ورزشی فراهم کرده و به خواسته‌های فنی و آموزشی که مدنظر است دست یابیم.

فرخنده عنوان کرد: با رایزنی و هماهنگی‌های انجام پذیرفته با مدیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان با اختصاص سالن ورزشی مجزا و مختص به هیأت کشتی برای انجام تمرینات کشتی‌گیران شهرستان پارس‌آباد موافقت به عمل آمد و با در نظر گرفتن یک سالن ورزشی که پیشتر برای رشته ورزشی فوتسال به کار گرفته می‌شد مشکل مکان تمرینی کشتی‌گیران حل شد.

وی یادآور شد: پیش از این شاهد کسب ضعیف‌ترین نتایج کشتی شهرستان پارس‌آباد در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور بودیم که در ادوار گذشته کسب این نتایج بی‌سابقه بوده و نبود مکان تمرینی مناسب و اختصاصی عامل مهمی بر کسب این نتایج ضعیف بود و با توجه به این‌که از روز گذشته انجام تمرینات هیأت کشتی در سالن ورزشی مختص به این هیأت انجام می‌شود به مانند گذشته کشتی در شهرستان پارس‌آباد می‌تواند به روزهای خوب خود بازگردد.

رئیس هیأت کشتی شهرستان پارس‌آباد خاطرنشان کرد: پیش از این در رقابت‌های مختلف کشتی قهرمانی کشور مدال‌آوران متعددی از کشتی‌گیران شهرستان پارس‌‌آباد معرفی شده و به تیم ملی کشتی فرنگی کشور نیز دعوت می‌شدند و با توجه به پتانسیل و ظرفیت مناسب در بین جوانان منطقه در صورت بها دادن بیشتر به این ورزشکاران مطمئناً موفق‌تر از این نیز ظاهر خواهند شد.

فرخنده بیان کرد: گرایش جوانان به کشتی فرنگی در این منطقه بسیار مطلوب و بالا بوده و ورزشکاران متعددی از شهرستان پارس‌آباد همچون افشین بیابان‌گرد، سجاد مولایی، میلاد ندایی، فرزاد حسینی و نیما طالعی موفق به کسب مدال و عناوین مختلف در مسابقات مختلف کشوری یا بین‌المللی شده و موفقیت‌های چشم‌گیری را نیز به دست آورده‌ بودند.

تمرینات هیأت کشتی شهرستان پارس‌آباد هم‌اکنون در مکانی که پیش از این در اختیار تیم‌های فوتسال قرار می‌گرفت؛ انجام می‌شود و در حال حاضر این اقدام باعث نارضایتی برخی از ورزشکاران فوتسالیست‌ شهرستان شده و ناراحت و گلایه‌مند از بابت بروز این اتفاق هستند.

از این رو که توجه به ورزش‌های قهرمانی اقدام بسیار ارزشمند و خوبی است و در کنار این موضوع بایستی ورزش‌های همگانی و محلات نیز در اولویت قرار بگیرد، ای کاش شرایطی فراهم می‌شد که ورزشکاران سالن کشتی در زمان‌هایی که تمرینات خود را برگزار نمی‌‌کردند، با همکاری بازیکنان سایر رشته‌ها، تشک‌های سالن کشتی جمع‌آوری می‌شد و مجددا بعد از پایان زمان تمرینات در اختیار هیأت کشتی شهرستان پارس‌‌آباد قرار می‌گرفت تا با برقراری یک هماهنگی بهتر به صورت مشترک به بهترین شکل ممکن از این مکان ورزشی استفاده به عمل می‌آمد. (فارس)

 

اخبار مرتبط

نظرات