امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 15th, 2016 9:58 | کد خبر : 19015 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح پایاب سد خداآفرین تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین تا آخر سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش مغانه، اکبر صمدی در جلسه شورای حفاظت از منابع ، مجاری و تأسیسات آبی پارس آباد افزود: شبکه پایاب خداآفرین به عنوان یکی از بزرگترین طرح های ملی با عنایات خاص مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید با سرعت مطلوبی در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه این طرح هم اکنون حدود ۴۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در سال ۹۳ در سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل با درخواست دولت و موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار برای اجرای پروژه های مهار و تنظیم آب های مرزی و شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی و طرح های متناظر این استان از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که با تخصیص این رقم جان تازه ای به طرح پایاب سد خدآفرین بخشیده شد.

وی با قدردانی از نظارت و اهتمام و تلاش جدی مدیران آب منطقه ای اردبیل و امور منابع آب مغان به خاطر تسریع در روند عملیات اجرایی پایاب خداآفرین و اجرای طرح های آبی و توسعه شبکه های آبیاری منطقه، ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری کامل از پروژه پایاب خداآفرین افزون بر ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه به آبی تبدیل و برای هزاران نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.

وی به ضرورت برنامه ریزی جامع و کارشناسی شده برای نظام بهره برداری و حفظ و حراست از اراضی ملی تاکید کرد.

او از تکمیل پروژه دشت فتحعلی خبر داد و خواستار برنامه ریزی مناسب برای واگذاری اراضی به بهره برداران قانونی و عرفی قشلاقات تابعه شد.

صمدی به تمهیدات لازم برای کشت پاییزه و رعایت الگوی کشت با در نظر گرفتن موقعیت منابع آبی و اجرای زهکشی در اراضی موسوم به شامات در حاشیه ارس تأکید کرد.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه صیانت و حفظ محیط زیست وظیفه همگان است، از بخشداران و دهیاران این شهرستان خواست برای جلوگیری از آلوده شدن کانال های آبرسانی با محیط زیست همکاری کنند.

وی به بدهی های برخی از شرکت های منطقه بابت آب بهای کشاورزی اشاره کرد و از مدیریت امور منابع آب مغان خواست در جهت وصول مطالبات اقدامات لازم را انجام دهد.

طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد با بیان موقعیت خاص آبی و خاکی و کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان پارس آباد گفت: قانون باید سر لوحه کار مسئولان باشد و نباید در اجرای آن کوتاهی شود.

وی حفظ و حراست از منابع ملی را جزو وظیفه اصلی مسئولان دانست و به برخورد قانونی با معارضان طرح ها و پروژه های اجرایی تأکید کرد.

در این جلسه مدیران امور منابع آب مغان و جهاد کشاورزی گزارشی از فعالیت های بخش آب و خاک و کشاورزی را ارائه کردند.

۱_۳۶۱۹۴ ۲_۳۶۱۹۵ ۳_۳۶۱۹۶ ۴_۳۶۱۹۷ ۵_۳۶۱۹۸

اخبار مرتبط

نظرات