- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

طرح مطالعه یاوران در مدارس پارس آباد مغان اجرا می شود

IMG_7752

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از اجرای طرح مطالعه یاوران در سال تحصیلی 93-92 در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز یکشنبه در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان گفت: این طرح با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی منطقه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دوره دبیرستان اجرا می شود.

وی، اظهار کرد: در قالب این طرح حدود 500نفر از دانش آموزان مستعد و فعال، به کتابخانه های عمومی معرفی خواهند شد تا کتاب مورد علاقه همکلاسان خود را تهیه و بین آنان توزیع کنند.

وی، همچنین از راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقق این مهم کمک زیادی به توسعه و گسترش کتابخانه های عمومی و ارتقای سرانه مطالعه خواهد کرد.

او، تعداد کتابخانه های عمومی فعل این شهرستان را هشت باب ذکر کرد و ادامه داد: سه باب از این کتابخانه ها به صورت دو شیفته و بقیه در یک شیفت اداره می شوند.

وی، با بیان اینکه این تعداد کتابخانه عمومی برای شهرستان حدود 200هزار نفری پارس آباد ناکافی است، بیان کرد: این منطقه در بحث کتاب و کتابخوانی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

پورمحمد، از برگزاری جشن کتاب و تجلیل از مولفان و اهل قلم در مهرماه و برپایی نمایشگاه کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه کتاب های مرتبط با دفاع مقدس عرضه خواهد شد.

وی، با اعلام اینکه کتابخانه های عمومی پارس آباد برای ترغیب دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دبستانی به عضویت، تخفیف هایی در نظر گرفته است، گفت: نوآموزان پیش دبستانی به صورت رایگان و دانش آموزان ابتدایی با 50درصد تخفیف و علاوه بر این بسیجیان فعال، افراد کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد می توانند به طور رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی در بیایند.

وی، همچنین از راه اندازی ایستگاه روزنامه خوانی در شهر پارس آباد خبر داد و بیان کرد: برای این شهرستان سه ایستگاه مطالعه مصوب شده که این ایستگاه ها در مکان های پرتردد و عمومی دایر خواهد شد و با راه اندازی آنها کتاب مفید به سهولت در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.