امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 3rd, 2016 2:29 | کد خبر : 17967 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح احداث مجتمع گاوداری شیری صنعتی در پارس آباد شروع شد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی احداث مجتمع گاوداری شیری صنعتی ۵هزار راسی در پارس آباد مغان آغاز شد.

به گزارش مغانه، وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در آیین شروع عملیات اجرایی این مجتمع گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ایجاد کشت و صنعت و دامپروری های کوچک از سوی بخش خصوصی در کشور گسترش می یابد.

محمود حجتی افزود: بهترین روش برای رسیدن به ارزش افزوده در بخش کشاورزی و دامداری کامل کردن زنجیره تولید است و در این راستا مجتمع های کشت و صنعت نقش مهمی می توانند داشته باشند.
وی با بیان اینکه این زنجیره باید از بذر گرفته تا محصول نهایی و آماده مصرف را شامل شود، بیان کرد: راهکار مهمی که با آن می توان بر مشکل کمترین بهره و بیشترین زحمت و رنج کشاورزان غلبه کرد این است که تولید محصول از مزرعه تا سفره و نیز فراورده های آن را تعقیب کرده و زنجیره کاملی از تولید تا مصرف را پیگیری نماییم تا بیشترین بهره برداری و ارزش افزوده را داشته باشیم.
حجتی اظهار کرد: کشاورزی ما باید از حالت سنتی به صنعتی و پیشرفته تبدیل شود ، نیاز است کشاورزی از حالت معیشتی به کشاورزی زنجیره ای تبدیل شود تا ارزش افزوده زیادی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری بزرگ دولت در طرح های آب و خاک کشور گفت: یکی از این سرمایه گذاری ها در استان اردبیل در حال اجراست که جلوه جدیدی از این استان مرزی کشور از نظر زیرساخت ها ، اقتصاد و تولید نمایان خواهد کرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان توجه به ظرفیت های صادراتی کشاورزی بویژه در مناطق مرزی افزود: همسایه های شمالی از جمله روسیه دارای ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات محصول کشاورزی ایران است و با توجه به روابط نزدیک دو طرف و رایزینی های انجام شده بین مقام های دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای حضور کشاورزان و بازرگانان ایرانی در این بازار بزرگ بوجود آمده است.
وی تشریح کرد: استان های مرزی از جمله اردبیل با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی خود به روسیه و دیگر کشورهای همسایه دارند و با برنامه ریزی انجام یافته شاهد توفیق در این زمینه در آینده خواهیم بود.
مجتمع بزرگ گاوداری شیری صنعتی پارس آباد مغان با ظرفیت پنج هزار راس از سوی بخش خصوصی و با صرف یک هزار و ۳۲۰ میلیون ریال اعتباراجرا شده و پیش بینی می شود در عرض یک سال به بهره برداری برسد.
با اجرای این طرح ۲۰ درصد به ظرفیت تولید شیردر گاوداری های صنعتی استان اردبیل افزوده می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات