- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

طرح آبرسانی به 11قشلاق عشایری پارس آباد اجرا می شود

به گزارش مغانه، ناصر نصیری روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات عشایر پارس آباد افزود: بیش از 31هزار و 500نفر در قالب شش هزار و 200خانوار که نزدیک 50درصد جمعیت عشایر استان را شامل می شوند در این شهرستان سکونت دارند.

وی ادامه داد: عشایر پارس آباد با580هزار واحد دامی، نقش ویژه ای در تولیدات فراورده های دامی و اقتصاد منطقه و استان دارند.

او، همچنین تعداد جمعیت دامی عشایر این منطقه را 580هزار واحد دامی ذکر کرد و گفت: سالانه حدود 12هزار تن شیر خام، سه هزار تن گوشت قرمز، دو هزار و 100تن پنیر و همچنین 650تن پشم توسط عشایر این شهرستان تولید می شود.
وی از اختصاص 240میلیارد را برای عمران و آّبادانی مناطق عشایرنشین پارس آباد خبر داد و و از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در احداث مسکن و تهیه طرح هادی با هماهنگی امور عشایری اقدام کند.

وی با اعلام اینکه طرح های بزرگی هم اکنون در حوزه عشایری منطقه در دست اجراست، نسبت به تسریع در اتمام عملیات پروژه های آبرسانی دشت فتحعلی ،شرق دره رود،دشت خلیللو و آب رسانی مجتمع احمدلو تاکید کرد .

به گفته وی با بهره برداری از این پروژه ها حدود 10هزار هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی می شود.

قادر هنرمند مدیر کل امور عشایر استان اردبیل با تشریح اهم فعالیتهای امور عشایر استان در خدمات رسانی به قشر عشایر گفت: عشایر ایلسون (شاهسون) به عنوان سومین ایل بزرگ کشور در قالب 13طایفه در منطقه مغان و عمدتاً در پارس آباد ساکن هستند.

وی افزود: در بحث آبرسانی سیار ،مرمت و نگهداری راههای عشایری،تامین نهاده های دامی و آرد مورد نیاز جامعه عشایری استان و همچنین پیگیری مشکلات آنان، اقدامات خوبی صورت گرفته است .

وی ضمن قدر دانی از تلاش های فرمانداری پارس آباد در پیشبرد طرحهای عمرانی و خدمات رسانی به عشایر شاهسون، از کددار شدن 129 قشلاق در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: عشایر به عنوان یکی از نجیب ترین و فعال ترین قشر جامعه، سهم ویژه ای در تولید و اقتصاد کشور دارند.

7121